×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
برگزاری اجلاس اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر

گیلان پیام/ نشستی با حضور اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه های اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد.
در این نشست، توسعه روابط بین الملل در زمینه علمی به صورت هدفمند و با تاکید بر انتقال تکنولوژی و فناوری مورد توجه قرار گرفت و همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام و ارائه گزارش فعالیت های دبیرخانه اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی حاشیه دریای خزر، مصوبات بیست و چهارمین مجمع عمومی بررسی شد .
در نشست مذکور طی ارتباط تصویری، دکتر شاتوخینا کاترینا ولادیمیر- مدیر امور بین الملل دانشگاه دولتی استراخان، گزارشی از عملکرد حوزه خود به عنوان کمیسیون تحقیقات و فناوری اتحادیه، ارایه کرد و در زمینه گسترس همکاری های متقابل با ایران در آینده خبر داد.
تبادل نظر، هم اندیشی و آسیب شناسی از سوی اعضای اتحادیه، پایان بخش این نشست بین المللی بود.
در اجلاس اعضای ایرانی اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی کشورهای حاشیه دریای خزر، دکتر وحید حدادی اصل- قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل و رییس همکاری های بین الملل، دکتر سید احمد فاضل زاده حقیقی- رییس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، دکتر فرید نجفی- رییس دانشگاه گیلان، دکتر مهدی هدایتی شهیدانی- مدیر همکاری های بین الملل دانشگاه گیلان، دکتر ایمان علیزاده- مدیر امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از نمایندگان و اعضای اتحادیه ، حضور داشتند.
لازم به ذکر است ؛ دانشگاه گیلان از سال ۹۵ تا کنون به عنوان دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی دریای خزر، مشغول به فعالیت است.
پی نوشت؛ با توجه به سیاست های دولت سیزدهم در خصوص افزایش ارتباطات منطقه ای در تمامی زمینه ها، استفاده از پتانسیل ها و بکارگیری توان و تجربه بی نظیر علمی ایرانیان به صورت هدفمند و در راستای تبادل علم، تکنولوژی و فناوری، می تواند زمینه ساز سیاست های در دستور کار دولت و پیشرفت روزافزون کشور عزیزما باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.