×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۴

در پی فراخوان های گسترده مبنی بر دعوت از شهروندان برای بازدید از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان از سوی این شرکت و ثبت نام از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ ، جمعی از شهروندان گیلانی که برای مشکلات کیفی آب با این سامانه تماس داشتند پس از دریافت خدمات و رضایت از کیفیت آب برای بازدید از تصفیه خانه ثبت نام نمودند.

به گزارش گیلان پیام،در ابتدای این نشست مهندس هادی نیزه باز قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به اهمیت این تصفیه خانه که یکی از تأسیسات حساس شرکت آب و فاضلاب می باشد، آشنایی شهروندان با روش تصفیه آب به جهت آگاهی از نحوه تولید آب آشامیدنی و بهداشتی را بسیار ضروری عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: آب تصفیه شده در تصفیه خانه در تمام روزهای سال با کیفیت استاندارد های جهانی، با رعایت فاکتور های شیمیایی و فیزیکی در حد مطلوب و تحت نظارت مرکز بهداشت تولید می شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفای گیلان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: تأمین و توزیع آب شرب و جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب از وظایف ذاتی این شرکت است که در راستای ارتقاء خدمات ، با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تا سال آینده ، ظرفیت تولید آب استان به ۶۰۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

سپس دکتر یعقوبی مدیر تصفیه خانه بزرگ آب گیلان و نماینده شرکت سرمایه گذار تانا انرژی فرآیند تصفیه آب را تشریح نمود و افزود: فاکتورهای موجود در آب به سه بخش فیزیکی ، شیمیایی و میکروبیولوژی تقسیم شده که فاکتورهای بیولوژی با گندزدایی متعادل سازی می شود.

وی با تاکید کنترل مستمر دستگاههای نظارتی بر خروجی آب تصفیه خانه بزرگ گیلان تصریح کرد: مراکز بهداشت به عنوان دستگاه نظارتی بر تمامی پارامتر های کیفی آب از مرحله تولید تا توزیع نظارت دارند و سلامت و بهداشت آب را در حد استانداردهای جهانی تأئید می نمایند.

دکتر یعقوبی ۵۰درصد مشکلات کیفی آب منازل را ناشی از شبکه های خانگی و مخازن موجود در آپارتمانها دانست و تأکید کرد: شستشوی مستمر مخزن موجود در ساختمانهای مسکونی در ارتقاء کیفیت آب منازل بسیار حائز اهمیت است و درصورت وجود هرگونه مشکلی در کیفیت آب ،مشترکین با تماس از طریق سامانه ۱۲۲ می توانند جهت شستشوی شبکه و نمونه برداری اقدام نمایند .

وی همچنین با بیان محدودیت منابع آبی و تغییر شرایط اقلیمی اظهار داشت: نحوه مواجهه شهروندان با بحران آب بسیار مهم است و این امر مستلزم آموزش صحیح و مناسب مدیریت مصرف و رعایت آن از سوی شهروندان می باشد.

گفتنی است در ادامه بازدیدکنندگان ضمن مشاهده تلاش و زحمات مجموعه آب و فاضلاب در تأمین آب شرب بهداشتی و سالم به شهروندان ، با بازدید از قسمتهای مختلف تصفیه خانه با پروسه تصفیه آب و روند اجرای آن آشنا شدند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.