- نویسنده : مدیر وبسایت
- 28 دی 1403
- کد خبر 34889
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
گیلان پیام/ این تحولات نه تنها به نیازهای اساسی مردم پاسخ داده، بلکه به شکلگیری یک فضای همکاری و همافزایی میان نهادهای مختلف شهری کمک شایانی کرده است.
یکی از برجسته ترین تحولات اساسی دوره فوق، ارتقای تعامل و همکاری میان شهرداری و شورای اسلامی شهر است.
این همافزایی به تسریع در پیشبرد پروژهها و اتخاذ تصمیمات کلیدی منجر شده و به وضوح نشان میدهد که تیم مدیریتی رحیم شوقی به دنبال ایجاد یک ساختار منسجم و کارآمد در اداره امور شهری است.
این رویکرد نه تنها به بهبود فرآیندهای مدیریتی کمک کرده، بلکه اعتماد شهروندان به نهادهای شهری از جمله شهرداری و شورای شهر را نیز افزایش داده است.
از جمله پروژههای مهمی که در این دوره به اجرا درآمده، میتوان به طرح میثاق اشاره کرد.
این طرح با هدف کاهش مشکلات ترافیکی و بهبود زیرساختهای شهری آغاز شده و به گفته مدیران شهری به زودی شاهد بهرهبرداری از برخی از آنها خواهیم بود.
طرح میثاق به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای شهری، نشاندهنده عزم جدی مدیریت شهری برای حل معضلات ترافیکی و بهبود کیفیت زندگی در کلانشهر رشت است.
به تایید کارشناسان و متخصصان برنامه ریزی شهری، این پروژه نه تنها به کاهش ترافیک کمک خواهد کرد، بلکه با بهبود دسترسیها و افزایش ایمنی در معابر، تجربه بهتری را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.
به علاوه، این طرح میتواند به جذب سرمایهگذاریهای جدید و توسعه اقتصادی شهر نیز کمک کند.
از دیگر اقدامات شهرداری رشت می توان به “بازگشایی مسیرهای جدید شهری” در راستای تسهیل ارتباطات درونشهری، به عنوان راه ارتباطی جدید به کاهش بار ترافیکی و راهحلی نوآورانه برای یکی از بزرگترین چالشهای شهری رشت عنوان نمود.
“ممیزی املاک” نیز یکی دیگر از اقدامات برجسته در این دوره است. آغاز پروژه ممیزی املاک نه تنها به شفافسازی وضعیت املاک شهری کمک میکند، بلکه به افزایش کارایی منابع شهری و ارتقای درآمدهای شهرداری نیز میانجامد. این مهم میتواند زیرساختهای مالی شهرداری را تقویت کرده و زمینهساز پروژههای بیشتر در آینده باشد،اقدامی که توسط شهرداری رشت آغاز شده و به جد در حال پیشروی است.
“هوشمند سازی و ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان” نیز گامی بزرگ در جهت تسهیل خدماترسانی به شهروندان می باشد ؛سامانههایی نظیر شفافیت، نقش جامع شهری، مصوبات شورا، نامگذاری معابر شهری، صدور پروانههای هوشمند، اعلام ضابطه و دریافت کد نوسازی املاک و … اکنون بصورت الکترونیک و بدون نیاز به حضور مستقیم مردم در حال ارایه خدمات هستند.هوشمندسازی خدمات شهری، نشاندهنده حرکت شهرداری به سمت مدرنسازی و ارائه خدمات باکیفیتتر به شهروندان است.
در نهایت، میتوان گفت که مدیریت رحیم شوقی با رویکردی نوآورانه و تعاملمحور، گامهای مؤثری در راستای بهبود وضعیت شهری و ارتقای کیفیت زندگی رشتوندان برداشته است.
این تحولات نویدبخش آیندهای روشنتر برای شهروندان رشت و بهبود زیرساختهای شهری در آینده ای نه چندان دور است./انتهای پیام