×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
ارتقا دانش قضات در امر دادرسی ها / علم، مدیریت و عدالت سه ویژگی حکومت ولایت فقیه است

گیلان پیام/ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری گیلان در این شهر، با قدردانی از تلاش‌های رئیس کل دادگستری گیلان طی مدت خدمتشان در استان، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی در مدت کوتاهی که در این مسند قرار داشت زحمات زیادی کشید و امید است که رئیس کل دادگستری جدید استان، نیز منشا خیر و برکت برای این خطه باشد.
به گفته ی وی، برای اجرا و پیاده کردن احکام الهی باید علم، مدیریت و عدالت داشت تا به خوبی این احکام در جامعه اجرایی شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، ادامه داد: در راس حکومت اسلامی ولایت فقیه قرار دارد که با این سه ویژگی بر جامعه اسلامی مدیریت کرده و احکام اسلامی را در جامعه اجرایی می کند.
آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه علما و مسئولان هم که باید احکام خداوند را در جامعه پیاده کنند، خاطر نشان کرد: نباید از علم و دانش روز عقب باشند و به طور مستمر بیاموزند و از دانش روز باز نمانند.
وی همچنین با تاکید بر اینکه عدلیه محل رجوع تمامی اقشار و گروه‌های فکری جامعه است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضا بر اساس قوانین و مقررات موظف است پاسخگوی کسانی باشد که برای تظلم‌خواهی به آن مراجعه می‌کنند و مکلف است در پاسخ به دادخواهی تظلم‌خواهان بر اساس موازین قانونی و شرعی، عدل و انصاف عمل کند.
امام جمعه رشت، یاد اور شد: امروز گفتمان حاکم بر دستگاه قضا هم‌افزایی، تعامل و تقویت ارتباطات با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت انجام بهتر امورات مردم و به‌منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری در تمامی سطوح و بدنه دستگاه قضا است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.