×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
هنر تعزیه در رشت زبانزد خاص و عام است

گیلان پیام/ حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی کشور با خیر مقدم به اعضای شورا و شهردار رشت که در مراسم رونمایی از پوستر سیزدهمین جشنواره تئاتر بین المللی صاحبدلان در تهران حضور داشتند اظهار کرد: هم نسلی های ما در دوران دبستان و دبیرستان با هنر تئاتر آشنا شدند و در آن دوران تئاتر در مدارس بسیار مورد توجه بود و بسیاری از ما از این درگاه وارد صحنه نمایش شدیم .
وی با بیان اینکه جشنواره صاحبدلان می تواند فضایی برای جریان سازی در حوزه کارهای دینی و مذهبی باشد افزود: امیدواریم جشنواره امسال نیز بتواند در این مهم به نحو شایسته ای ایفای نقش کند و در آینده بتوانیم آثار برجسته این دوره را به نمایش بگذاریم.
مدیر کل هنرهای نمایشی کشور با تاکید به اینکه امیدواریم با برگزاری اختتامیه این جشنواره در شهر رشت اتفاقات خوبی رقم بخورد تصریح کرد: معتقدیم باید در این مباحث تمرکز زدایی اتفاق بیافتد و چه بهتر که این کار در شهری همچون رشت که تعزیه اش هنوز زبانزد خاص و عام است و در حوزه های آثار هنری ید طولایی دارد برگزار شود.
وی به جایگاه هنر تئاتر در رشت اشاره کرد و گفت: رشت از معدود شهرهای کشور است که تماشاخانه خصوصی دارد و امیدواریم جشنواره صاحبدلان در این شهر جاگیر و مانا باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.