×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
دریافت و تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات ممکن از محل طرح عوارض برق روستایی

گیلان پیام/صادقی تاکید کرد: ۲۴۶ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال مالی ۱۴۰۲ در این ردیف بودجه (شهریور ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳) از محل اعتبارات عوارض برق روستایی از شرکت توانیر جذب و برای پروژه های روستایی استان تخصیص داده شد.
وی خاطرنشان کرد: این منابع برای ۷۳۷ پروژه در قالب اصلاح و توسعه شبکه های توزیع برق بهمراه تامین برق مشترکان در ۴۴۰ روستای استان تخصیص داده شده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: طی اجرای این طرح، به ۳ روستا شامل توت باغ و روعاچال شهرستان تالش و رزان در شهرستان رودسر با اعتباری قریب به ۲۳ میلیارد ریال برق رسانی شده است و برای تامین برق ۱۲۰ خانوار عشایر از طریق پنل های خورشیدی قابل حمل با اعتباری بیش از ۵ میلیارد ریال اقدام شده است.
صادقی تصریح کرد: برای اصلاح و توسعه شبکه های برق روستایی استان نیز احداث ۵۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، تبدیل ۲۱۶ کیلومتر شبکه فرسوده به کابل خودنگهدار، احداث و بهسازی ۲۲۶ ترانسفورماتور برق و تعویض ۱۱۲۵ پایه برق فرسوده با اعتباری حدود ۲۲۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات انجام شده می باشد.
وی اضافه کرد: جهت تامین برق تک خانوار های روستایی نیز ۲۸ میلیارد تومان تخصیص داده شد که از این محل ۳۸۳ خانوار با احداث ۳۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف مورد برق رسانی قرار گرفته اند.مدیرعامل توزیع برق گیلان ضمن تشکر از همکاران صف و ستاد شرکت در برنامه ریزی و اجرای این پروژه ها، اظهار داشت: در برق رسانی روستایی و برق رسانی به تک خانوارها ۱۰۰ درصد کارها انجام شده و در توسعه و اصلاح نیز آمارها بیانگر پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ها است و ب زودی تکمیل خواهند شد.
صادقی در پایان گفت: برای سال مالی آینده نیز برنامه ریزی و مذاکرات برای جذب ۲۹۲ میلیارد تومان از محل طرح عوارض برق صورت پذیرفته که با اجرای این طرح ها، بهسازی گسترده ای در شبکه ها و تاسیسات توزیع برق گیلان در حوزه مناطق روستایی شاهد خواهیم بود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.