×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
لزوم حمایت مسئولان از نخبگان و استعدادهای برتر تحصیلی/ تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است

گیلان پیام/ آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با دکتر….معاون وزیر و رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با تبریک فرارسیدن میلاد امام هادی علیه السلام و در پیشرو بودن عید سعید غدیر خم، بر لزوم تمرکز جامعه علمی و نخبگانی برای راه یافتن راه حل‌های علمی مشکلات مختلف در کشور تاکید کرد و افزود: ظرفیت نخبگی جوانان می‌تواند زمینه ساز پیشرفت کشور و عبور از مرزهای جهانی علم و ایجاد تمدن نوین اسلامی و تحقق آینده درخشان کشور شود.
وی با بیان اینکه درعرصه علم و دانش می‌توان افراد را به سه گروه تقسیم بندی کرد؛ ادامه داد: هدف برخی افراد از تحصیل علم، تنها اخذ یک مدرک دانشگاهی است و این افراد چندان به اصل علم اهمیت نمی‌دهند.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه عده‌ای دیگر، مسئله ی علم اندوزی برایشان بسیار مهم بوده و به دنبال کسب علم و دانش هستند، خاطر نشان کرد: این افراد تا پای جان تحصیل می‌کنند و در هر رشته‌ای که باشند؛ مانند: فیزیک، شیمی، زیست، جغرافیا، فلسفه، کلام، طب و غیره بسیار فنی و ریزبین می‌شوند؛ که بسیار خوب است.

  • تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است

وی با اشاره به ویژگی‌های طیف سوم، یادآور شد: طیف سوم افرادی هستند که دو ویژگی طیف اول و دوم را دارند اما علاوه بر آن دارای ایده و اراده نیز هستند و تلاش می‌کنند برای رسیدن به تمدن اسلامی در جامعه تحولات بزرگ خلق کنند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کشورهای دیگر درصدد جذب طیف دوم و سوم هستند؛ تاکید کرد: تشویق جوانان نخبه به ترک کشور خیانت است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره نخبگان، اظهار کرد: دانشجو نباید سیاست زده باشد؛ بلکه باید با سیاست کشور خود آشنایی داشته باشد زیرا آنها از این مملکت رشد می‌کنند و از میز و تخته و معلم و دانشگاه این مملکت استفاده می‌کنند؛ بنابراین باید حاصل دستاوردهای علمی خود را برای ارتقای کشور خودشان هزینه کنند.
وی با بیان اینکه نخبگان فکری و سیاسی و دارای ایده و اراده باید در نظام اسلامی مورد توجه و حمایت و رسیدگی قرار بگیرند؛ ادامه داد: بعد از انقلاب بیش از ۳۰ هزار فوق تخصص زن در کشور پرورش یافت که بسیاری از آنها به صورت ناشناخته در مراکز بزرگ علمی مانند هوا و فضا مشغول کار هستند.

آیت الله فلاحتی، با تاکید بر توجه ویژه به استعدادهای درخشان در کشور اظهار کرد: ما حتی باید برای جوانان بی‌سواد و کم سواد هم برنامه داشته باشیم.
وی با اشاره به برخی از مشکلات در کشور به ویژه در گیلان، مانند پسماند، افزود: باید از جوانان فعال و مبتکر در حوزه پسماند حمایت شود.
امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به توجه به اهمیت امر پرورش در کنار آموزش، تصریح کرد: دانشجویان و دانش آموزان باید در کنار تحصیل علم به معنویات و مسائل پرورشی نیز توجه کنند و حق استاد و معلم خویش را به جا آورند.
وی با بیان اینکه در دوران کرونا، زیست مجازی دانش آموزان تسریع شد، ادامه داد: برخی از دانش آموزان و دانشجویان به دلیل زیر پوشش اموزش مجازی بودن، هنوز آنطور که باید حق معلم و استاد را به جا نمی‌آورند.
آیت الله فلاحتی، با اشاره به آینده ایران و ضرورت پیشتازی در عرصه علم جهانی، گفت: اکنون ایران پیشرفت‌های شایانی در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه‌های هوا و فضا کسب کرده و با دنیا از سر قدرت و علم گفتمان می‌کند؛ اگر نخبگان جوان میهن به این افق روشن چشم بدوزند، حرکت علمی آنها جهت گیری درست خواهد داشت و مشکلات نیز رفع خواهد شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.