×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
تعویض دریچه ائورت قلب بدون جراحی باز (عمل تاوی)

گیلان پیام/دکتر ارسلان سالاری استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان ورئیس بخش آنژیو گرافی مرکز آموزشی و درمانی و تحقیقاتی بیمارستان دکتر حشمت رشت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به توانمندی های تیم پزشکی این مرکز آموزشی گفت: انجام عمل تاوی از افتخارات بیمارستان دکتر حشمت رشت است.

وی افزود : تعویض دریچه ائورت قلب بدون جراحی باز از دوماه پیش در گیلان آغاز شده است و تاکنون در دو دوره پیاپی وهر دوره ۳نفر در مجموع برای ۶نفر تعویض دریچه ائورت بدون جراحی باز با موفقیت انجام شد.

وی یاد آور شد: عمل تاوی از سال ۲۰۰۵در فرانسه آغاز شد و در جهان ۲۰سال سابقه دارد ودر کشور ایران نیز از چند سال پیش عمل تاوی آغاز شده است وهم اکنون در تهران ،مشهد،اصفهان وشیراز بطور معمول انجام می شود و در یزد ومازندران نیز یک مورد تاوی انجام شد ولی در استان گیلان طی یک ماه ۶ مورد تاوی انجام شده است واین روند تداوم دارد.

وی درمورد هزینه های عمل تاوی گفت:فقط هزینه هتلینگ عمل تاوی در تهران ۱۵۰ میلیون تومان است ولی این عمل در رشت با کمتر از ۳۰میلیون تومان انجام می شود و با پیگیری های لازم در تلاش هستیم تا از امکانات هیات امنایی استفاده کنیم تا هزینه ها را به میزان ۵۰درصد کاهش دهیم .

وی در مورد علل بروز این بیماری گفت : علل های مختلف می تواند با عث بروز این بیماری شوند مثل بیماریهای مادر زادی،افزایش سن،فشار خون، دیابت ،سیگار ،نا رسایی کلیوی و… از عوامل بروز این بیماری هستند.

وی افزود:در حال حاضر عمل تاوی برای سنین بالای ۸۰سال انجام می شود ودر آینده برای بیماران زیر ۶۵ سال ممکن است انجام شود.

دکتر سالاری استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بخشی دیگر به دو عضو بدن که قابل ترمیم نیستند اشاره کرد ویاد آور شد : قلب و مغز دو عضو غیر ترمیم پذیر بدن هستند اگر سکته های مغزی و قلبی اتفاق بیفتد ودر زمان مناسب اقدامات به موقع پزشکی انجام نشود هیچ کمکی نمی توان برای بیماران انجام داد.

وی اضافه کرد: مهمترین بحث برای محافظت از قلب و مغز مباحث پیشگیری است واین کار نیز ‌بسیار ساده است از جمله می توان با ورزش ساده پیاده روی نیم ساعت در روز ،پر هیز از غذا های پر چرب ،نمک ،مواد قندی،دوری از سیگارو کاهش استرس که نقش مهمی در حفاظت از قلب و مغز دارند و به راحتی می توان از بروز بیماری های قلبی و مغزی پیشگیری کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.