×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
رشد ۱۰/۵ درصدی بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد نمادی از اشاعه فرهنگ بیمه ای در جامعه

گیلان پیام/ کیوان مرتضوی با بیان اینکه بر اساس ماده یک قانون این سازمان ، توسعه و گسترش پوشش های بیمه ای به اقشار مختلف ماموریت اصلی تامین اجتماعی تلقی میگردد اظهار داشت در کنار بیمه شدگان اجباری که بر اساس قانون کار توسط کارفرما بیمه شده و افزون بر نیمی از بیمه شدگان اصلی سازمان را تشکیل میدهند بیمه شدگان اختیاری ، صاحبان حرف و مشاغل آزاد ، رانندگان ، کارگران ساختمانی ، قالیبافان و فعالان صنایع دستی شناسه دار و … از دیگر گروههای بزرگ تحت پوشش هستند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۸۳ هزار بیمه شده اجباری در استان گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند از رشد ۵/۵ درصدی این گروه در سال ۱۴۰۲ خبر داده و افزود : بیمه شدگان اجباری ۵۷ درصد مجموع بیمه شدگان اصلی تحت پوشش در گیلان را تشکیل میدهند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین با تاکید بر اینکه اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در سالهای اخیر دستاوردهای خوبی داشته و سبب افزایش ضریب نفوذ بیمه ای در جامعه و اشاعه این فرهنگ گردیده ، خاطر نشان ساخت رشد ۱۰/۵ درصدی بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد با جمعیتی در حدود ۱۱۰۰۰ نفر در طول سال ۱۴۰۲ نمادی از تحقق این مهم و بیانگر فرهنگ بالای بیمه ای در گیلان میباشد .

کیوان مرتضوی همچنین با اشاره به وجود ۱۲۲۷۰۰ نفر بیمه شده صاحبان حرف و مشاغل آزاد در سطح استان سهم این گروه نسبت به مجموع بیمه شدگان را حدود ۲۵ درصد برشمرده و افزود در سال گذشته به طور متوسط ماهانه بیش از ۹۶۰ نفر در این گروه به جرگه بیمه شدگان استان پیوسته اند .

وی در بخش دیگری از این گزارش به افزایش رشد بیمه شدگان اجباری از متوسط ماهانه ۷۸۵ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۴۰ نفر در سال گذشته اشاره نموده و اذعان داشت رشد ۳/۶۵ درصدی در سال ۱۴۰۱ در این گروه به ۵/۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است .

شایان ذکر است تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی گیلان در پایان اسفندماه سال گذشته به ۴۹۷۶۰۰ نفر رسید ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.