×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
لزوم ایجاد گفتمان نخبگان برای تحقق و تعالی بخشی امر به معروف و نهی از منکر

گیلان پیام/ حجت الاسلام محمد حسین طاهری آکردی در نشست خبری  اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از پایه‌های اصلی و استوار جامعه اسلامی است و باید مورد توجه قرار گیرد

وی با اشاره به نقش نظارت مردم بر مردم و مردم بر دولت افزود: تشکل‌های مردمی در نظارت بر مردم و تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نقش مهم دارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور, آموزش و پرورش را یکی از پایه‌های مهم تعالی جامعه عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش جزء اعضای مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر بوده و قدم‌های خوبی هم در راستای سالم سازی جامعه در سنین پایه برداشته می‌شود.

طاهری آکردی با اشاره به برخی چالش‌های عفاف و حجاب در جامعه بیان کرد: کشور دچار خلأ قانون پوشش است و همین مساله سبب بروز چالش‌هایی در عرصه عفاف و حجاب شده است.

وی از حمایت گزارشگران فساد خبر داد و افزود: حمایت قانونی از گزارشگران فساد در بخش‌های مختلف مورد توجه است و در گذشته هم این اتفاق می افتاد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر لزوم الگوپذیری از سیره ائمه اطهار در امر به معروف بیان کرد: آمران به معروف در کارها به سیره، روش و منش ائمه اطهار و پیامبر اکرم (س) توجه کنند.

طاهری آکری با بیان اینکه به دنبال دست گیری هستیم نه مچ گیری گفت: گزارشگران فساد مورد حمایت قانونی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه جامعه بدون امر به معروف علائم حیاتی ندارد، گفت: هر چیزی که برای جسم، روح، روان، فرد و جامعه ایجاد نقصان کند باید مورد واکنش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امر به معروف یک امر عقلی و انسانی است، افزود: امر به معروف بر مبانی عقلی استوار بوده که اسلام به ان تاکید کرده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه بی تفاوتی نسبت به منکرات خواسته دشمن است، گفت: جامعه بدون امر به معروف زنده و پویا نیست و مرده متحرک است.

طاهری آکردی با تاکید بر لزوم تقویت روحیه امر به معروف در لایه‌های مختلف بیان کرد: مساله امر به معروف باید در همه بخش‌های جامعه نمود پیدا کند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با تاکید بر لزوم توجه به امر به معروف در دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها بیان کرد: توسعه و تقویت خدمت رسانی، توجه به مسائل اسلامی در بانک‌ها و همچنین صداقت محوری و عدالت محوری در دستگاه‌ها از مهم‌ترین معروف‌ها است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.