- نویسنده : مدیر وبسایت
- 03 تیر 1402
- کد خبر 23917
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
گیلان پیام/ تیمور پورحیدری در نخستین جشنواره نوآوری فرش دستباف در گیلان که با همکاری مرکز آموزش بازرگانی گیلان برگزارشد، اظهار کرد: قابلیتهای فرش دست بافت گیلان مطلوب است که باید بیشتر در این حوزه توجه شود.
وی با انتقاد از نگاه منفعلانه به حوزه فرش در گیلان، افزود: فرش گیلان با وجود ۱۳ هزار بافنده فرش نیاز به برند سازی دارد و یکی از قطبهای تولید این بخش در کشور است.
مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر اینکه آسیب شناسی در حوزه فرش مورد توجه است، گفت: انگیزش و حمایت از حوزه فرش گیلان در دستور کار قرار گرفته و با احصاء مشکلات و چالشها در راستای حل این مشکلات قدم بر میداریم.
پورحیدری با بیان اینکه گیلان در حوزه صادرات فرش قابلیتهای ارزشمندی دارد، گفت: فرش ایران و گیلان در جهان حرف برای گفتن دارد.
وی با اشاره به اهمیت برندسازی در حوزه فرش افزود: برند سازی در بخش فرش گیلان بدرستی صورت نگرفته است و همین موضوع به چالش عدم شناخت فرش گیلان تبدیل شده است.
مدیرکل صمت گیلان با تاکید بر لزوم بازاریابی و اقتصادی سازی در حوزه فرش استان بیان کرد: برندسازی و اقتصادی سازی در بخش فرش و ابریشم، اشتغال آفرین است.
پورحیدری با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار بافنده فرش در گیلان اضافه کرد: تولید فرش از ۱۲ هزار متر مربع به ۵۱ هزار متر مربع افزایش یافته است.
وی ادامه داد: ۹۲ درصد از بافندگان در گیلان خانم هستند و فقط ۸ درصد آقایان در حوزه فرش فعالیت میکنند.
مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه ۹۵۰۰ بافنده تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، گفت: بافندگان مشکلات زیادی در حوزه بیمه تأمین اجتماعی دارند که خواستار رفع آنها هستیم.
پورحیدری با اشاره به چالشهای اعتباری در بخش ارتقای صنعت فرش، بیان کرد: فرش علاقه مندان زیادی دارد اما به علت مشکلات اعتباری در این بخش ضعیف هستیم.
وی به تشریح بخشی از مشکلات و چالشهای صنعت فرش پرداخت و افزود: نبود برند مشخص، فقدان اعتبارات و نبود تشکلی خاص در حوزه صنعت فرش بخشی از مشکلات این صنعت است.