- نویسنده : مدیر وبسایت
- 14 اسفند 1401
- کد خبر 21589
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
گیلان پیام/عاطفی، با بیان اینکه برندسازی یک شهر منجر به ارزشآفرینی میشود، اظهار کرد؛ نتیجه این کار و اثرگذاری آن را میتوان در رشد اقتصادی شهر، افزایش سرانهی درآمدی شهروندان و افزایش جذب و حضور سرمایهگذار با محوریت توسعه شهری برشمرد.
وی با اشاره به اینکه هدف ما افزایش خدمترسانی و کسب رضایتمندی حداکثری «کیاشهروندان» است، افزود: برای تهیه و تدوین این برند در یکسال گذشته، تلاشهای زیادی انجام شده و موضوعی که برای ما حائز اهمیت است تعامل و ارتباط لازم کیاشهروندان با برند و شعار این شهر؛ «تاریخ خاویار خزر» است.
شهردار بندر کیاشهر، برندینگ شهری را معادل هویتبخشی به یک شهر قلمداد کرد و گفت: بندر کیاشهر دارای ابعاد برجستهای به لحاظ اجتماعی، فرهنگی، تاریخی است که با تکیه بر این داشتههای ارزشمند میتوان علاوه بر جذب گردشگر مسیر اشاعه فرهنگ و پتانسیلهای خود را تقویت کند.
این مقام مسئول، در ادامه با اشاره به تلاش گروهی از متخصصین و کارشناسان برای ثبت برند این شهر بندری خاطر نشان کرد: شیلات بندر کیاشهر که با سابقهای بیش از یک قرن و با داشتن بناهای تاریخی ثبت شده، این ظرفیت را دارد که علاوه بر معرفی پیشینه صنعت شیلات و ماهیان خاویاری، نسبت به ایجاد قطب گردشگری و افزایش جاذبههای توریستی معرفی شود.
وی ثبت برند شهری را کار باارزشی خواند که مدیریت شهری در راستای مسئولیت اجتماعی انجام داده است و افزود: پس از رونمایی از برند شهری بندرکیاشهر، چگونگی حفظ آن برای ادامه کار از اهمیت بالایی برخوردار است و باید بدانیم که در آغاز راه هستیم و با توجه به اینکه این برند متعلق به مردم است، همراهی شهروندان نقش تاثیرگذاری در این فعالیت خواهد داشت.
«مرتضی عاطفی» در پایان با توضیح اینکه نشستهای کارشناسی و همایشهای تخصصی در زمینه طراحی نقشهراه، جهت تبیین هر چه بهتر هویت بصری این شهر بندری بطور مستمر برگزار خواهد شد، بیان کرد: همایش آتی را که هدف آن معرفی برند شهری بندر کیاشهر خواهد بود، در تهران برگزار خواهیم کرد.
در ادامه این مراسم سروش باغبان مشاور برندسازی شهری، با اشاره به ضرورت بیان روایت محصولات برندینگ برای مردم گفت: در دنیای امروز اکثر کلانشهرها برند شهری را از جمله مهمترین رسالتهای خود در راستای توسعه پایدار شهری و در پی آن رونق فرهنگ و اقتصاد میدانند و برای این مساله سرمایه گذاریهای قابل توجه میکنند.
وی با اشاره به اینکه شهروندان در گام اول باید از برندینگ شهری رضایت داشته باشند، افزود: در برندینگ شهری عوامل مختلفی چون توریسم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و مردم شناسی، کیفیت و همراهی جامعه محلی ، آموزش و… تاثیرگذارند.
باغبان، در پایان با اشاره به تشکیل کمیته برندسازی بندر کیاشهر گفت: برند شهری ساختنی نیست بلکه در این فرآیند داراییهای فیزیکی و طبیعی شهرها کشف میشود./انتهای پیام