×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۶ آبان , ۱۴۰۳
خدمت به مردم والاترین ارزش ها است / ارائه خدمات بیمه سلامت گیلان به ۵۲ درصد مردم استان گیلان

گیلان پیام/دکتر محمود عاطف راد مدیرکل بیمه سلامت گیلان در مراسم سی امین آئین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت که با حضور دکتر حق شناس استاندار گیلان ، دکتر آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ، دکتر کوچکی نژاد و دکتر احمدی نمایندگان مردم شریف شهرستانهای رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی ، دکتر اسلام دوست نماینده مردم شریف شهرستانهای تالش ، رضوانشهر و ماسال و دیگر مسئولین استان برگزار شد ، ضمن تبریک هفته بیمه سلامت و قدردانی از تلاش های کارکنان جهت ارائه خدمت به مردم اظهار کرد : فلسفه نامگذاری هفته بیمه سلامت به دلیل تصویب قانون بیمه سلامت همگانی در سوم آبان ماه سال ۱۳۷۳ است که تصویب این قانون نقطه عطفی در بهداشت و درمان کشور بوده و تاثیرات عمیقی در این حوزه داشته است که هدف آن دسترسی همه اقشار جامعه به بیمه بوده است.

وی افزود:توسعه پوشش فراگیر بیمه برای آحاد مردم ، افزایش خدمات و عمق خدمات ، حفاظت مالی از بیمه شدگان از اهداف سازمان بیمه سلامت است. مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیش از ۴۵ میلیون نفر در کشور از پوشش بیمه سلامت برخوردار هستند، خاطرنشان کرد:در استان گیلان بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر معادل ۵۲ درصد تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر معادل ۸۲ درصد تحت پوشش بیمه رایگان می باشند. وی یادآور شد : افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، پنج دهک پایین درآمدی جامعه ، روستاییان ، شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه رایگان سلامت هستند و برای دهک های درآمدی ۶ تا ۹ هم دولت تخفیف ۵۰ تا ۸۰ درصدی قائل شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد:۱۹۷۵ موسسه اعم از مطب های پزشکان متخصص ، عمومی، مراکز تصویربرداری ، فیزیوتراپی ها و .‌‌.. طرف قرارداد با بیمه سلامت جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان می باشند. وی تصریح کرد::جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان طی یکسال گذشته ۴ میلیون و ۷۲۶ هزار بار به موسسات طرف قرار داد مراجعه کردند و ۲ هزار و ۱۱۲ میلیارد تومان از سوی بیمه سلامت به این مراکز پرداخت شده است. دکتر عاطف راد بیان کرد:در راستای حفاظت مالی از بیمه شدگان ، اقشار محروم مورد توجه خاص هستند و برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی ، روستائیانی که نظام ارجاع را رعایت کنند ، سه دهک اول در آمدی و کودکان زیر ۷ سال خدمات بستری در بیمارستان های دولتی رایگان است.

وی افزود : در بخش خدمات سرپایی نیز ۷۰ درصد هزینه خدمات مربوط به داروخانه و آزمایشگاه ها را بیمه سلامت پرداخت می کند. افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین سه دهک اول درآمدی تنها ۱۵ درصد هزینه خدمات بخش سرپایی را پرداخت می کنند. دکتر عاطف راد با بیان اینکه طی دو سال گذشته تعهد بیمه ای اقلام دارویی به ۳۵۵۰ قلم افزایش یافته است ، تصریح کرد : راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج از اقدامات موثر بیمه سلامت در ارائه خدمات و تحول بزرگی بوده است. تا قبل از سال ۱۴۰۱ تنها ۵ بیماری جزء بیماری خاص و صعب العلاج بود. از آبان ۱۴۰۲ تبدیل به ۱۰۷ گروه بیماری شده است و این بیماران از خدمات ویژه ای استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد بیماران خاص با راه اندازی صندوق از ۲۸۰۰ نفر به بیش از ۵۴ هزار نفر در استان رسیده و از خدمات صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج استفاده می کنند. وی عنوان کرد: ۱۱ گروه از بیماری ها صددرصد رایگان و بقیه بیماری ها را بیش از ۹۵ درصد هزینه های دارویی را بیمه سلامت پرداخت می کند. وی با بیان اینکه بابت هر بیمار دیالیزی ماهانه حدود ۴۸ میلیون تومان از سوی بیمه سلامت به مرکز خصوصی دیالیز طرف قرارداد پرداخت می شود، تصریح کرد: صددرصد داروهای بیماران تالاسمی و هموفیلی رایگان و همچنین صددرصد هزینه بستری بیماران سرطانی ، بیماران کمیته امداد ، بهزیستی و کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی رایگان است.

دکتر عاطف راد با اشاره به اقدامات بیمه سلامت در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اذعان کرد: خدمات تشخیصی و درمانی به زوج های تحت پوشش بیمه سلامت ارائه شده که ۹۰ درصد هزینه خدمات تشخیصی و درمانی در بخش دولتی و ۷۰ درصد در بخش خصوصی از سوی بیمه سلامت پرداخت می شود. دکتر عاطف راد تصریح کرد:کدهای خدمتی برای توانخواهان تحت پوشش بهزیستی از ۹ خدمت به ۵۹ خدمت افزایش یافته که این خدمات توانبخشی برای بیش از ۲۲ هزار افراد تحت پوشش بهزیستی از سوی بیمه سلامت مورد تعهد قرار گرفته است.

وی گفت : در راستای اجرای طرح پزشک خانواده در ۱۷۷مرکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمات به مردم صورت میگیرد و هزینه ها از سوی بیمه سلامت به دانشگاه پرداخت می شود که طی یکسال گذشته ۱۹۹میلیارد تومان برای پزشک خانواده روستایی به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شده است .وی تصریح کرد: اداره کل بیمه سلامت در راستای خدمات به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کند ، خدمت به مردم از والاترین ارزش های انسانی است که توسط خدا و ائمه معصومین و همه اندیشمندان صالح توصیه شده است.

در واقع خدمت به مردم خدمت به خود ما است با خدمت به مردم روح خود را غنی کرده و به آن معنویت می بخشیم ، بالاترین عبادت ها خدمت به خلق است و امید است خدمتگزار واقعی برای مردم شریف و صبور و مهربان استان گیلان باشیم. لازم به ذکر است در پایان این مراسم از خانواده معزز شهدای سلامت ، موسسات طرف قرارداد ، ورزشکاران مدال آور اداره کل در مسابقات فرهنگی ورزشی سازمان بیمه سلامت ایران و نفرات برتر نظام پیشنهادات تقدیر به عمل آمد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.