×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۷ مهر , ۱۴۰۳
اهداء ۴۶۳ سری جهیزیه به نوعروسان گیلانی تحت پوشش کمیته امداد

گیلان پیام/دکتر سیدمجتبی جلالی پور با بیان این خبر، گفت: این اقلام شامل یخچال فریزر، تلویزیون، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جاروبرقی می باشد.

وی، با اشاره به اینکه این لوازم از محل منابع کمیته امداد و مشارکت نیکوکاران تهیه شده است، افزود : همچنین به تعداد ۲۳ نفر از نودامادان تحت پوشش، مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان هدیه ازدواج تقدیم گردید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، ادامه داد: کمیته امداد در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جمعیت، در طول سال بسته خدمتی ازدواج و تحکیم بنیان خانواده را به نوعروسان و نودامادان تحت پوشش این نهاد ارائه می کند.

جلالی پور ، با اشاره به خدمات کمیته امداد درخصوص تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده، گفت: برقراری کمک معیشت دختران مورد حمایت تا ۶ ماه پس از دریافت خدمت، در اولویت قراردادن زوجین جوان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، ارائه خدمات معوض و بلاعوض به خانواده های پُر نوزاد جهت کمک به تهیه مسکن و هزینه های امرار معاش فرزندان از دیگر خدمات کمیته امداد در این زمینه می باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با برشمردن خدمات راهنمایی و مشاوره های تخصصی فردی و گروهی قبل، حین و بعد از ازدواج، گفت: ارائه خدمات آموزشی، مشاوره و راهنمایی برای دختران و پسران در آستانه ازدواج با هدف تشویق و ترغیب به امر ازدواج، آموزش مهارت های لازم در انتخاب همسر و انجام ازدواج آگاهانه، خدمات آموزشی و مشاوره تخصصی فردی و گروهی برای زنان سرپرست خانوار دارای شرایط ازدواج مجدد، از جمله خدمات قبل از ازدواج می باشد.

جلالی پور ، در ادامه با اشاره به آموزش مهارت های زندگی حین ازدواج برای زوجین جوان با موضوعات اصول صحیح همسرداری و فرزندآوری مبتنی بر سبک زندگی ایرانی – اسلامی، اضافه کرد: آموزش مهارت های زندگی بعد از ازدواج برای زوجین درخصوص مدیریت خانه و خانواده، تربیت فرزند و … از دیگر خدمات فرهنگی کمیته امداد به این عزیزان می باشد.

وی، تأمین اشتغال برای زوجین جوان تحت پوشش را یکی از اولویت های کمیته امداد دانست و تصریح کرد: کمیته امداد در راستای تأمین اشتغال دختران و پسران در سن ازدواج تحت حمایت و همچنین زوجین جوان و همسران فاقد شغل و یا دارای شغل های ناپایدار خدمات مختلفی از جمله ارائه مشاوره شغلی ، آموزش های کارآفرینی و کسب و کار مقدماتی و آموزش های مهارتی متناسب با شغل پیشنهادی ، معرفی به بنگاه های اقتصادی جهت کاریابی برای زوجین با اعطای بسته های تشویقی به مؤسسه کاریابی، پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح های اشتغال و خودکفایی، ایجاد اشتغال زوجین از طریق زنجیره تولید در قالب الگوی راهبری شغلی با لحاظ فعالیت زوجه در منزل و زوج در خارج از منزل و تسهیل در ضمانت وام پرداختی برای اشتغال زوجین از جمله خدمات کمیته امداد در حوزه اشتغال و خودکفایی زوجین جوان می باشد.

وی، ضمن قدردانی از همراهی حامیان، خیّران و دستگاه‌های اجرایی و با اشاره به نقش مهم این عزیزان در توانمندسازی خانواده های نیازمند، اظهارکرد: کمک به تأمین جهیزیه دختران تحت پوشش و پرداخت کمک هزینه ازدواج فرزندان پسر از جمله حمایت‌های کمیته امداد در راستای ترویج فرهنگ حسنه ازدواج است تا در سایه این امر مهم، زمینه های لازم برای ازدواج موفق و پایدار برای خانواده های تحت حمایت فراهم آید و از بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری شود.

جلالی پور، در پایان خاطرنشان کرد: طی شش ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ تعداد ۹۷۰ سری جهیزیه به ارزش ریالی ۳۴ میلیارد تومان به نوعروسان اهداء گردید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.