×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۵ آبان , ۱۴۰۳
پدافند غیرعامل لازمه تمام لایه‌های زندگی ما است

گیلان پیام/ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در گلزار شهدای رشت، با تشریح آیه ۶۰ سوره مبارکه انفال، اظهار کرد: خداوند در این آیه دستور آماده باش همه جانبه‏ مسلمانان در برابر دشمنان و تهیه هر نوع سلاح، امکانات، وسایل و شیوه‏ هاى تبلیغى حتّى شعار و سرود را مى‏ دهد که رعایت این دستورات، سبب هراس کفّار از نیروى رزمى مسلمانان مى‏ شود.
وی با بیان اینکه امروز اهمیت پدافند غیرعامل قائدتاً برای مسئولین بایستی شناخته شده باشد، افزود: امروز پدافند غیرعامل در دفاع از کیان و حیات اجتماعی انسان‌ها در همه ی ساحات و لایه‌های زندگی مورد نیاز است.
آیت الله فلاحتی، پدافند غیرعامل را عامل مصونیت سازی در زندگی خواند و گفت: مسئله پدافند و افند یک مسئله مستمر همیشگی در زندگی است که امروزه بیشتر در عرصه نظامی‌گری مطرح می‌شود زیرا زمانی به دفاع نیاز داریم و گاهی هجوم لازم است بنابراین باید خودمان را از همه جهت آماده کنیم.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه، نه برای یک مقطع خاص، ادامه داد: تدابیر کارساز در زمینه پدافند غیر عامل باید عملی باشد تا کشور بتواند اراده تعرض دیگران را خنثی کند.
آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه در دنیای امروز، جنگ نرم تاثیرگذارتر و مهمتر از جنگ سخت است؛ تصریح کرد: از این رو دشمنان در فکر گسترش جنگ نرم هستند و این در حالی است که پدافند غیرعامل در جنگ نرم تعیین کننده است زیرا می‌تواند عامل قدرت را از دشمن بگیرد.
به گفته وی، در این راستا ملتی می‌تواند موفق باشد که در پدافند غیرعامل پیشرفت داشته باشد و در این حوزه موفق عمل کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، پدافند غیرعامل را موجب استحکام زیرساخت‌های کشور دانست و عنوان کرد: تقویت پدافند غیرعامل در کشور موجب گرفتن قدرت از دشمن شده و می‌تواند نقشه‌های دشمنان را در بخش‌های مختلف خنثی کند.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما افتخارآفرین بوده و قدرت مقابله با همه توطئه‌های دشمن را دارند اضافه کرد: در کنار قدرتمندی بخش پدافند غیرعامل، ما امروز دارای قدرت دفاعی و امنیتی بسیار مستحکمی نیز هستیم.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
وی با بیان اینکه در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند؛ افزود: در حالی‌که در پدافند عامل، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.