×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
حذف ارز ترجیحی و متناسب نبودن تعرفه‌های درمان چالش جدی نظام سلامت

گیلان پیام/ دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در آیین نکوداشت هفته بیمه سلامت در سالن همایش‌های معاونت بهداشتی با تقدیر از تلاشگران عرصه بیمه در کاهش هزینه درمان بیماران، اظهار کرد: بیمه سلامت در کاهش هزینه از سهم بیمار نقش بسیار حیاتی و امیدوارکننده داشته است.

وی با اشاره به افزایش هزینه تجهیزات پزشکی و ناتوانی نظام سلامت در ارایه خدمت بهینه و مطلوب به مردم، افزود: برداشتن ارز ترجیحی و متناسب نبودن تعرفه‌ها با میزان ارائه خدمات در درمان، نظام سلامت را را چالش اساسی مواجه کرده و نیازمند اصلاح ساختار در سیاست گذاری و اجرایی منطقی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان، گفت: گیلان جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری دارد اما به اذعان همه، ارایه دهنده خدمت به دست‌کم ۱۲ میلیون نفر ایرانی است و این ارایه خدمات دولتی در فضای نامناسب سلامت‌محور سخت و گاهی مشقت‌بار است.

دکتر آشوبی با اشاره به کمبود تخت در گیلان، گفت: گیلان با احتساب بخش خصوصی نه تنها با استاندارد جهانی بلکه با متوسط کشور نیز عقب و با کمبود تخت درمانی مواجه است.

وی به بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت معوقات دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اشاره کرد و گفت: برخی از بیمه‌ها با گذشت حدود ۷ ماه حتی یک ریال حق درمان را پرداخت نکرده‌اند درحالی‌که دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی باید در ابتدا پرداخت وجه در حق شرکت‌ها را نقدا پرداخت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کاهش فرانشیز بیمار را حقی مصرح برشمرد و افزود: کاهش و حذف فرانشیز حق بیمار زمانی رقم می‌خورد که نظام سلامت از سوی مجلس و دولت مورد توجه جدی قرار بگیرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.