×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
انقلاب اسلامی مولود مسجد بوده است/مساجد پربرکت ترین پایگاه معنوی برای انسان است

گیلان پیام/آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امشب در آیین بهره برداری از مسجد امام رضا علیه‌السلام گلزار شهدای رودسر، ویژگی‌ها و خصایص مسجد را برشمرد.

وی افزود: مساجد و و همه تعلقات آن، کهن‌ترین سازه مبتنی بر بندگی خدا در طول تاریخ بشریت است.

امام جمعه رشت، با اشاره به مسجد الحرام، مسجد النبی و مسجد الاقصی، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه مسجد الاقصی به دست پیامبران پیش از اسلام بنا شود مسجدالحرام و کعبه اولین خانه میان بشر بود.

وی با بیان اینکه پیامبر خدا (ص) نیز، آغازین روزهای هجرتش را، با بنای مسجد شروع نمود؛ ادامه داد: پیامبر خدا (ص) در بدو ورود به مدینه و دهکده قبا، با همکاری عمار و دیگران ابتدا مسجد بنا نمود و در روایت آمده که در همین ایام بود که، سلمان فارسی نیز به او ملحق شد.

به گفته ی آیت الله فلاحتی، بی پیرایگی و سادگی از ویژگی‌های مساجدی بود که پیامبر اسلام(ص)، در صدر اسلام می‌ساختند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه هر کس در راه ساخت مسجد قدمی بردارد؛ فضایل فراوانی برای او در نظر گرفته می‌شود؛ اظهار کرد: امیرالمومنین (ع) نیز در بنای مسجد پیشگام بود، زیرا در روایات آمده که هیچ سازه‌ای به اندازه ساخت مسجد ثواب ندارد.

وی همچنین اضافه کرد: هر کس که از خانه خود به سمت مسجد قدمی برمی‌دارد خداوند برای هر قدم او ثواب می‌نویسد.

وی با اشاره به آثار و برکات فراوان مسجد، ادامه داد: به همین منظور از صدر اسلام تاکنون دشمنان همواره درصدد تخریب مساجد بوده و هستند.

آیت الله فلاحتی، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر نیز رژیم صهیونیستی این سگ هار منطقه مساجد را تخریب می‌کند.

وی با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ همیشه پایگاه معنویت برای انسان بوده است؛ افزود: مساجد همیشه پایگاهی برای تربیت انسان‌های اهل کرامت، معنویت و اهل نماز بوده و هست.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنرانی امام راحل در سال ۱۳۴۲ در مسجد اعظم قم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با تلاش فعالان مساجد شکل گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ویژگی‌های اهالی مسجد اشاره کرد و گفت: اهالی مسجد، به بازگشت به مبدا، معاد، جهان آخرت و خدای ایمان عالم دارند.
آیت الله فلاحتی، با تاکید بر اینکه اگر کسی به آخرت ایمان نداشته باشد؛ هیچ عملی از او پذیرفتنی است؛ ادامه داد: هر انسانی که در مسجد نماز بخواند در جهان آخرت مسجد برای او شهادت خواهد داد.

به گفته وی، اگر در بازاری مسجد بنا شده باشد بر بازاریان پسندیده است که برای خواندن نماز به مسجد بروند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه صدای اذان در سه نوبت از مساجد پخش شود؛ خاطرنشان کرد: اذان صدای دعوت امت اسلامی به سمت توحید است.

وی در خاتمه یادآور شد؛ مسجد مرکز عبادت، بندگی خدا و اجتماع فرهنگی مسلمانان است؛ ازاین‌رو، هم متولیان مسجد باید افراد صالح، شایسته و مؤمن باشند و هم برنامه‌هایی که در مسجد اجرا می‌شود باید سازنده، رشد دهنده و آموزنده باشد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.