×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
مرحوم آیت الله محفوظی مطیع امامین انقلاب بود/زندگی با برنامه آیت الله محفوظی را به کمال رساند

گیلان پیام/آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در همایش گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد آیت الله عباس محفوظی گیلانی، در مصلی امام خمینی(ره)، این شهر، ضمن ابراز تأسف به مناسبت ارتحال ملکوتی آیت الله محفوظی گیلانی، ویژگی‌های شخصیتی این روحانی برجسته را تبیین کرد.
وی با اشاره به علاقمندی بالای مرحوم آیت الله محفوظی به حوزه دین و دانش و اندیشه اسلامی، اظهار کرد: مرحوم آیت الله محفوظی مطیع امامین انقلاب بود و همواره به عنوان یکی از چهره‌های موفق در جامعه همه لحظات خود را صرف تحقیق و پژوهش و مطالعه نمود.
امام جمعه رشت با اشاره به نقش مرحوم آیت الله محفوظی در امضای مرجعیت امام راحل، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله محفوظی همه عمر خود را با برنامه و عقلانیت در مسیر کمال طی کرد.
به گفته وی، انسان بدون توشه و برنامه‌ریزی در زندگی برای رسیدن به کمال و ترقی با مشکل مواجه خواهد شد.
آیت الله فلاحتی با اشاره به تلاش و کوشش و سبک زندگی برخی از علمای بزرگ اسلام مانند شیخ انصاری تصریح کرد: در حال حاضر پس از گذشت یک قرن هنوز بسیاری از علما از پژوهش‌های شیخ انصاری بهره‌ گرفته و الگوی راه زندگی خود می‌کنند.
وی ارائه و بنیانگذاری الگوی مدیریت اسلامی به جهان را پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی توسط امام راحل، عنوان کرد و گفت: انسان‌های با برنامه و دوراندیش مثل امام راحل می‌توانند؛ بنیانگذار کارهای بزرگ در جهان باشند.
آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه معنویت گرایی در کنار برنامه محوری معنا می‌دهد، اظهار کرد: بی برنامگی در جامعه اسلامی راه به جایی نمی‌برد و ویرانگی و نابودی به همراه دارد.
وی اندیشه و تعقل را رمز دیگر موفقیت دانست و افزود: بصیرت، تعقل و اندیشه گرایی انسان را از گزند فتنه‌ها و آسیب‌ها نجات می‌دهد از اینرو اوازه مرحوم آیت الله محفوظی تا آن سوی مرزها نیز رسیده بود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به ارتباط صمیمی آیت الله محفوظی با امام راحل افزود: آیت الله محفوظی در روند شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی تلاش‌های فراوانی را متحمل شد بنابراین شایسته است تا ویژگی‌های معرفتی، علمی و شخصیتی ایشان، برای مردم تبیین شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.