×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
مراجعه١٨٣۶٢ بیمار به اورژانس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت

گیلان پیام/دکتر گلچین سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت با بیان اینکه اورژانس بیمارستانها یکی از بخشهای مهم و اصلی این مراکز محسوب می گردد اظهار داشت : اورژانس بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت با داشتن کادر پزشکی مجرب ( پزشکان طب اورژانس ، پزشک عمومی ، پزشکان مقیم گروههای داخلی، بیهوشی، زنان و زایمان و جراحی )به صورت شبانه روزی به مخاطبان ارائه خدمت می نماید.

وی در ادامه گفت: در صورت نیاز به حضور سایر گروههای تخصصی از طریق تماس با پزشکان آنکال و حضور بربالین بیمار ویزیت بیماران اورژانسی انجام می گیرد.
سرپرست بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت اشاره داشت: این مرکز سعی دارد تا با ارائه مناسب ترین و بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق رسیدگی سریع و مطلوب به بیماران اورژانسی موجب بالا بردن رضایتمندی مراجعین گردد.
وی به فضاهای اصلی اورژانس که شامل ١٨ تخت تحت نظر ، واحد سرپایی (سرم تراپی ، تزریقات ، نوار قلب و پانسمان)، تریاژ ، اتاق عمل سرپایی و اتاق احیاء بوده اشاره کردو گفت: این واحد به طور ٢۴ ساعته آماده ارائه خدمات پزشکی می باشد.
دکتر گلچین در ادامه افزود: در واحد تشخیص ویژه مستقر در اورژانس این مرکز نیز اقداماتی از قبیل اکو، تست ورزش، آندوسکوپی، کولونوسکپی، نوار مغز، نوار عصب و عضله ، هولترو اسپیرومتری برای مراجعه کنندگان انجام می گردد.
سرپرست بیمارستان در ادامه عنوان کرد: تمامی بیماران و مصدومین مراجعه کننده در بدو ورود به واحد تریاژ مراجعه نموده و با توجه به فوریت و وخامت شرایط بالینی درپنج سطح تریاژ می شوند. تریاژ توسط تعداد خاصی از پرستاران دوره دیده صورت می گیرد و ویزیت اولیه در واحد انجام می شود .

سرپرست بیمارستان گفت: در قسمت تحت نظر بیمارانی که نیاز به اقدامات درمانی بیشتری دارند تحت نظر قرار می گیرند تا وضعیت بیمار بهبود یافته و تعیین تکلیف شود. وی اشاره داشت گروهی از بیماران بعد دریافت خدمات درمانی از قبیل سرم تراپی و دارودرمانی از اورژانس مرخص شده و گروهی که نیاز به بستری شدن در بخش را دارند از اورژانس به بخش مربوطه منتقل می گردند.
دکتر گلچین عنوان کرد: با توجه به اینکه ٢۶ درصد از مراجعین به بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت را مراجعه کنندگان به اورژانس تشکیل می دهند، به مراجعه ١٨٣۶٢ نفر از ابتدای سالجاری به واحد اورژانس جهت دریافت خدمات درمانی اشاره کرد. که از این تعداد ، ١١۵٨ بیمار با تشخیص پزشک معالج خود در بخشهای مختلف بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.
دکتر گلچین همچنین گفت: بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) رشت تنها بیمارستان ملکی جنرال سازمان تامین اجتماعی در شهر رشت می باشد که با دارا بودن ١۶٨ تخت فعال و داشتن بخشهای بستری زنان و زایمان، داخلی، جراحی عمومی، ارولوژی، چشم ، گوش و حلق و بینی، داخلی اعصاب، عفونی، ارتوپدی، کودکان ، نوزادان بیمار و NICU، ICU، CCU، قلب و عروق ، جراحی مغز و اعصاب، انکولوژی و بخشهای پاراکلینیک شامل داروخانه، آزمایشگاه، پاتولوژی ، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن و MRI ، فیزیوتراپی و تشخیص ویژه در جهت رضایتمندی بیماران خدمات ارائه می دهد.
وی اضافه کرد: کلینیک تخصصی این بیمارستان دارای١۵ تخصص شامل زنان و زایمان، کودکان ،داخلی ، جراحی عمومی، بیماریهای عفونی، قلب و عروق ، داخلی مغز و اعصاب، ارتوپدی، بیهوشی، ارولوژی ، گوش و حلق و بینی ، جراحی مغز و اعصاب ، فوق تخصص گوارش، فوق تخصص ریه و روانپزشک است که در دوشیفت صبح و عصر فعال می باشد .
دکتر گلچین همچنین اشاره کرد: بیمه شدگان می توانند به منظور اخذ نوبت از مراکز درمانی ملکی سازمان به صورت غیر حضوری همه روزه از ساعت ۶ صبح علاوه بر روشهای کد دستوری:#١٣١۴٢٠۴* و #٢٢١۴٢٠٢٠۶۶۵۵*، وبسایت nobat.tamin.ir و nobatdgilan.tamin.ir،اپلیکیشن رایطب و شماره تلفنهای ٠١٣٣٣۶١٧۵٠٢الی ٧ ، از طریق سامانه متمرکز و با شماره گیری ۴۴٩۵۵( با تلفن ثابت) و ٠١٣۴۴٩۵۵( با تلفن همراه) نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.