×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
رئیس جمهور منتخب، وزرای کارآمد به مجلس معرفی کند

گیلان پیام/ آیت الله رسول فلاحتی،نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در خطبه‌های آئین عبادی_ سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر، با اشاره به پنجم مردادماه سال ۱۳۵۸ و سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی اظهار کرد: دشمن طی ۴۵ سال گذشته تلاش کرده است جمعیت شرکت کننده در نماز جمعه را کاهش دهد که این توطئه با تدابیر رهبر معظم انقلاب ناکام مانده است و نمازهای جمعه پرشورتر برگزار می شود.
وی با اشاره به حضور بیش از ۳۰ میلیون نفر در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری افزود: از رییس جمهور منتخب مردم می‌خواهیم در تشکیل دولت جدید بر اساس قانون و شرع عمل کرده و با توجه به نیاز امروز جامعه، وزرای جدید انتخاب کند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه اگر تا دیروز رقابت بود اما از امروز باید رفاقت، صداقت و برادری در کشور جایگزین شود؛ ادامه داد: این همدلی باید در همه بخش‌ها از جمله انتخاب وزرا نمود یابد.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۱۱ ویژگی برای کسانی که می‌خواهند به عنوان بازوان رئیس جمهور عمل کنند، بیان کردند؛ اظهار کرد: امانت داری و امین بودن اولین ویژگی نیروهایی که میخواهند به کشور کمک کنند؛ عنوان شده است.
آیت الله فلاحتی، خاطرنشان کرد: وزرا باید در سیاست خارجی و مسائل اجرایی داخلی امین و متدین بوده و از عمق وجود به جمهوری اسلامی ایران و نظام اسلامی معتقد باشند و ایمان کافی داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه به فرموده رهبر انقلاب وزیر باید متشرع، پاکدستی و با صداقت بوده و سوء سابقه نداشته باشد؛ تصریح کرد: امروز مردم بیدارند و همه چیز را درک و قضاوت می‌کنند لذا باید وزرا نگرش ملی داشته باشند و غرق در مسائل سیاسی و جناحی نباشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به برخورداری مردم، مسئولان، حوزویان و دانشگاهیان از اندیشه سیاسی ادامه داد: از اینرو خدمت به مردم باید در اولویت قرار گیرد و نباید مسائل جناحی و سیاسی غالب شود.
وی با بیان اینکه بلکه از اینرو در نهایت وزیر باید کارآمد باشد؛ اظهار کرد: رییس جمهور منتخب باید در انتخاب کابینه دولت این ویژگی‌ها که مطالبات مردم و رهبری است، را مدنظر قرار دهد.

*قدرت پوشالی گنبد آهنین صهیونیست ها بار دیگر درهم شکست

امام جمعه رشت، در بخش دیگری از ادامه خطبه های امروز نماز جمعه در رشت، حمله پهپادهای انصارالله یمن به ساختمانی در دل تلاویو را موجب در هم شکستن قدرت پوشالی گنبد آهنین صهیونیست ها، دانست و گفت:
پیمایش ۲ هزار کیلومتری این پهپاد طی نه ساعت و خسارت هایی که به مواضع اسرائیل در تلاویو شمالی وارد کرد؛ هشداری مبنی بر شدت حملات بعدی به رژیم غاصب اسرائیل بود.
وی با بیان اینکه تلاویو روزهای ناآرامی را تجربه خواهد کرد؛ افزود: ان‌شاءالله به زودی شاهد سقوط و نابودی این رژیم کودک کش غاصب در جهان خواهیم بود.
به گفته ی خطیب جمعه ی رشت، این حمله یمن به اسراییل غاصب نشان دهنده ی انست که نتانیاهو قدرت تامین امنیت مردم خود را ندارد.
وی خاطر نشان کرد: ضعف دفاعی اسرائیل نسبت به حمله پهپادی یمن، موجی از وحشت را در دل مردم آن سرزمین ایجاد و امید را در بین مردم فلسطین تقویت کرده است.

آیت الله فلاحتی ضمن قدردانی از همراهی ملت های بیدار در محکوم کردن سخنرانی نتانیاهو کودک کش در سازمان ملل ادامه داد: این رژیم طی هشت ماه ۴۰هزار زن و کودک را کشته است و بر سر مردم بی دفاع و غیر نظامی بمب ریخته و جنایات جنگی فراوانی را مرتکب شده است.

وی در خاتمه با اشاره به بارندگی های اخیر و خسارت وارده به کشاورزان گیلانی خطاب به رئیس جمهور منتخب هم گفت: کشاورزان استانهای شمالی چشم انتظار برداشت محصول برنج هستند باید شرایط مدیریت شود و نباید اجازه واردات برنج داده شود یا اگر وارد شد تا زمانی که کشاورز محصول خود را بفروشد اجازه توزیع در بازار صادر نشود.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به دغدغه کشاورزان برای تامین اب و کودهای شیمیایی و غیره خواستار پرداخت خسارات برنجکاران در پایان فصل کشت از بیمه شد.
آیت الله فلاحتی در بحث رعایت حقوق معنوی افراد در برابر یکدیگر نیز بر رعایت حقوق بیماران تاکید کرد و بر ضرورت توجه به عیادت از بیمار به عنوان حقوق مسلم و معنوی آنها تاکید کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.