×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
توسعه درمان استان در اولویت قرار گیرد

گیلان پیام/ دکتراسدالله عباسی استاندار گیلان در دیدار با مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی استان به مناسبت هفته تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین و گسترده‌ترین بیمه‌گر اجتماعی کشور بوده که هدف نهایی آن رضایتمندی مخاطبان است، اظهار کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی بوده که از این میزان۱۲۴ هزار بازنشسته، هفت هزار و ۱۹۰ کارافتاده و بیش از ۶۰ هزار بازمانده نیز مستمری بگیران تحت پوشش (دریافت کنندگان تعهدات بلندمدت) در گیلان هستند، لذا انتظار داریم این سازمان تمامی خدمات درمانی و‌ رفاهی را به افراد بیمه شده ارایه دهد‌.

استاندار گیلان با بیان اینکه سیاست دولت سیزدهم اول تامین منابع و سپس مصرف منابع بوده است،گفت: شهید جمهور عزیزمان در دیدار با مدیران سازمان تامین اجتماعی بر حمایت از اقشار تحت پوشش بویژه بازنشستگان عزیز تاکید داشتند.

ایشان از مهمترین وظایف تأمین اجتماعی را حمایت از افراد بیمه شده و بازنشستگان دانست و بیان کرد: تامین اجتماعی در خدمت رسانی به بیمه شدگان و افرادی درگیر بیماری باید تمامی تلاش خود را کرده و از آنان حمایت کند زیرا افراد بازنشسته همه جوانی خود را صرف تولید و توسعه اقتصادی کشور کردند.

دکترعباسی با تکلیف به صاحبان واحد‌های تولیدی در راستای بیمه افراد شاغل در آن واحد تولیدی بیان کرد: کارفرمایان وظیفه دارند افراد شاغل مشغول را بیمه کنند و هیچ عذری در خصوص عدم تحقق این کار پذیرفته نیست؛ چرا که تامین اجتماعی نیاز امروز و پشتوانه ای برای فردای کارگران است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه تأمین اجتماعی بیان کرد: اجرای این سیاست منجر به رفع محرومیت‌ زدایی و‌ فقر در جامعه می‌شود و دولت سیزدهم نیز اهتمام ویژه‌ای به اجرای این سیاست داشته است.

دکترعباسی در ادامه تصریح کرد: خدمات رسانی سازمان تامین اجتماعی بسیار گسترده است، لذا جای تقدیر وتشکر دارد که اینگونه خدمات لازم را به افراد مشمول ارائه می‌دهند.

ایشان با اشاره به اینکه استان گیلان استان سالمندی است ، افزود: این قشر از افراد جامعه انرژی و قدرت و فکرشان را در راه توسعه جامعه به کار گرفتند و امروز توانایی فعالیت را ندارند لذا باید در سن سالمندی بدون دغدغه در رفاه اجتماعی باشند و دغدغه درمان و مشکلات اقتصادی نداشته باشند.

استاندار گیلان با قدردانی از اقدامات عملی مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان که منجر به ارتقای درمان استان بالاخص درمنطقه شرق گیلان گردیده است، ازلزوم توجه به مسئله درمان استان بویژه درغرب گیلان گفت؛ بحمدلله افتتاح و راه اندازی اندازی بیمارستان سردار شهید املاکی لنگرود کمک شایانی به توسعه درمان آن منطقه نموده است؛ با وجود این بیمارستان و سایر مراکز درمانی تامین اجتماعی در شرق گیلان، مدیریت درمان تامین اجتماعی از حداکثر ظرفیتها جهت خدمت رسانی به مردم آن منطقه بهره گیری نموده است.

وی افزود: در حال حاضر باید از تمام ظرفیتهای موجود جهت همکاری با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان جهت اجرای طرحهای توسعه ای نظیر احداث مراکز درمانی در شهرستانهای فاقد مراکز درمانی تامین اجتماعی، احداث بیمارستان در منطقه غرب گیلان و… استفاده نماییم تا ان شالله بزودی شاهد جبران عقب ماندگیها در حوزه درمان و تامین نیازهای درمانی مردم استان گیلان باشیم.

در ادامه این دیدار دکتر حسین ابراهیمی مدیر کل و حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گزارشی از اقدامات و عملکرد دستگاه خود در یکساله اخیر ارائه نمودند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.