×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
جوانان در هیئت‌های مذهبی ایفای نقش کنند/ نرخ حق بیمه رانندگان اصلاح شود

گیلان پیام/آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، دیروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع)، بر حضور گسترده و ایفای نقش نوجوانان و جوانان در هیئت های مذهبی به ویژه عزاداری روز تاسوعا و عاشورا تاکید کرد و گفت: جوانان باید با الگوگیری از حضرت امام حسین و برادر بزگوارشان، حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام خط و مشی زندگی شان را تعیین نمایند.
وی با بیان اینکه بیشترین پیام عاشورا برای جوانان است؛ افزود: حضور باشکوه جوانان و نوجوانان در مجالس عزای حضرت سیدالشهدا (ع) نوعی جهاد است.
عضو خبرگان رهبری در ادامه به سالروز تشکیل مجلس خبرگان در ۲۲ تیرماه ۱۳۶۲ اشاره کرد و گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از پاک ترین مجلس ها و باتقواترین و خداشناس ترین اعضا است که هنوز عملکرد آن برای معلوم به خوبی شناسانده نشده است.
وی ادامه داد: اعضای خبرگان رهبری از دنیا و هوا و هوس های دنیوی بسیار دور و دلسوز ملت هستند.
آیت الله فلاحتی صدور قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل را یکی دیگر از اتفاقات مهم در تیرماه ۱۳۶۶عنوان کرد و گفت: پذیرش قطعنامه، مقدمه‌ای برای برقراری آتش‌بس و به عبارت بهتر، پایان جنگی بود که به مدت هشت سال بر ایران تحمیل شد.
وی با بیان اینکه مردم آگاه و با بصیرت کشور با حضور و مشارکت ۵۰ درصدی خود در دور دوم انتخابات به بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی نه بزرگ گفتند، تصریح کرد: همه ی ایرانیان با بصیرت، حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور علیرغم همه ی توهین ها و بی احترامی ها در خارج از کشور پای صندوق های رای آمدند.
امام جمعه رشت، ضمن قدردانی از همه مردم به ویژه ایرانیان مقیم خارج از کشور، برای حضور در انتخابات، ادامه داد: تدابیر رهبر انقلاب نیز دراین راستا بسیار حایز اهمیت است که از خداوند برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی و طول عمر مسئلت داریم.

*نارضایتی رانندگان از نرخ حق بیمه
امام جمعه رشت، با اشاره به وارد شدن شوک بزرگ به رانندگان جدید، پیرامون مشخص شدن نرخ حق بیمه شان، اظهار کرد: نرخ جدید حق بیمه ها، موجب ایجاد نارضایتی بین رانندگان شده است که تقاضای تجدید نظر در آن می شود.

*سفر به عراق تسهیل شود
آیت الله فلاحتی با اشاره به در پیش بودن سفر کربلای زائران ایرانی در اربعین حسینی یادآور شد: صدور گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت و در کمترین زمان انجام شود و زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی برای حضور در گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون ترویج فرهنگ قدرشناسی اظهار داشت: در فرهنگ معاشرت و ارتباطات و روابط اجتماعی فرهنگ تشکر و سپاسگزاری از یکدیگر به عنوان یک شاخص اسلامی مطرح است که توصیه شده است.
امام جمعه رشت، افزود: برخی افراد ناآگاه، حسن خلق و رفتار نیکو و قدرشناسی را با تملّق و چاپلوسی اشتباه می‌گیرند؛ به همین دلیل، به ناحق، به مدح و ستایش صاحبان زور و زر می‌پردازند و در برابر آنان کرنش می‌کنند و شخصیت و ارزش والای انسانی خود را پایمال می‌سازند.
وی با بیان اینکه پاره‌ای از ستایش‌ها، مفهوم و جهت‌گیریِ انسانی و حق‌شناسانه دارد و پاره‌ای از ستایش‌ها، آلوده به ریا، مصلحت‌اندیشی و منفعت‌طلبی است؛ تصریح کرد: بنابراین تشکر و قدردانی و ستایش، کاری پسندیده اما حساس و با ظرافتی است؛ زیرا انسان‌ها به طور فطری خواهان تقدیر و تشکر هستند و از سوی دیگر زندگی اجتماعی بشر بدون تشویق و تحسین و تجلیل از شایستگان، نمی‌تواند بسترساز پیشرفت و تعالی گردد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.