×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
محل صرف مالیات برای مردم تبیین شود/ فرار مالیاتی ممنوع

گیلان پیام/ آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، صبح امروز در دیدار با مدیر، معاونان و جمعی از کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گیلان به مناسبت هفته ی ترویج فرهنگ مالیاتی، احکام اخذ مالیات در دین مبین اسلام را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه در اسلام جهاد با مال بر جهاد با جان الویت دارد؛ افزود: بر این اساس احکام زیادی درباره ی مال در اسلام وجود دارد.
امام جمعه ی رشت، مهمترین اهداف اقتصادی دولت، را برشمرد و عنوان داشت: تخصیص بهینه منابع، توزیع عادلانـه درآمـد، رشـد اقتصـادی، گسـترش اشتغال، ثبات اقتصادی و نیز بهبود تجارت بین الملل و تراز پرداخت ها در اسلام مورد تاکید است و مالیات می تواند به عنوان یک ابزار به دولت در جهت نیل به این اهداف، کمک نماید.
وی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی و اخذ صحیح مالیات، زمینه رضایتمندی مردم فراهم شود؛ ادامه داد: بـرایـن اسـاس وجود نظام مالیاتی مطلوب، منجر به تقویت مبانی دولت های مردم سالار و مسئولان پاسخگو خواهد شد.
آیت الله فلاحتی،پرداخت زکات، خمـس، فـی، زکـات فطـر، انفـال و… را از مهمترین منابع مالی برای یک حکومت و دولت اسلامی، عنوان کرد که در اسلام بسیار توصیه شده است.
وی، تصریح کرد: یکی از عوامل موفقیت امور مالیاتی در استان گیلان، تبیین و شفاف سازی است و شیوه های اخذ مالیات و میزان تاثیرگذاری آن در حل مشکلات و نارسایی های کشور نیازمند فرهنگ‌سازی است.

*فرار مالیاتی ممنوع/ همه طبقات جامعه در پرداخت مالیات یکسان دیده شوند
نماینده ولی فقیه در گیلان بر فرهنگ سازی روی مسئله مالیات تاکید کرد و گفت: باید با افرادی که قانون گریز در بخش پرداخت مالیات هستند؛ برخورد صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه باید بین افراد خوش حساب و افرادی که قانون را دور می زنند و از پرداخت مالیات فرار می کنند، تفاوت قائل شد؛ اظهار کرد: همه طبقات جامعه باید در پرداخت مالیات یکسان دیده شوند؛ اما مالیات شرکت های بزرگ با درآمد های بالا با مالیات کاسبان بازار باید تفاوت داشته باشد.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در اخذ مالیات باید به میزان کسب درآمد و افزایش درآمد افراد دقت شود؛ ادامه داد: مسئولان مالیات نباید به مردم طبقه پایین برای اخذ مالیات فشار بیاورند و در عوض به دانه درشتها که ضد و بندهای سیاسی دارند؛ کاری نداشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در گیلان، نقش اداره مالیات را بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: اطلاع رسانی صحیح از محل هزینه کرد مالیات در شهرستان به عهده اداره مالیات است و کارکنان این اداره باید مردم را در جریان این امور قرار دهند.
وی در خاتمه بر اجرای سیاست‌های مالیاتی تشویقی در کنار سیاست های تنبیهی تاکید کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.