×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳
۳۰۰۰ کارگاه در شهرستان لاهیجان دارای بیمه شده تامین اجتماعی هستند

گیلان پیام/ حسام الدین شریفی رئیس تامین اجتماعی لاهیجان در آستانه هفته تامین اجتماعی با گرامیداشت این مناسبت و تبریک به تمامی بیمه شدگان ، مستمری بگیران و کارفرمایان ، در گزارش آماری عملکردی اظهار داشت : شعبه لاهیجان بزرگترین واحد تابعه تامین اجتماعی گیلان با قدمتی بیش از نیم قرن است ( تاسیس سال ۱۳۵۰ )

وی با بیان اینکه تاسیس اولین کارگزاری رسمی کشور در سیاهکل با مرجعیت شعبه لاهیجان و تحت پوشش داشتن اهالی آن منطقه در سالیان متوالی یکی از افتخارات این مجموعه است ، اذعان داشت : در حال حاضر افزون بر ۸۵۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان لاهیجان تحت پوشش تامین اجتماعی قرارز دارند و این شعبه پس از رشت و بندرانزلی بزرگترین جامعه هدف در استان را داراست .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با بیان اینکه ۱۷۰۰۰ نفر بیمه شده اجباری ( مشمولین قانون کار ) و نزدیک به ۹۹۰۰ نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد بزرگترین گروههای بیمه شدگان در شعبه لاهیجان را تشکیل میدهند گفت : ۲۰۰۰ کارگر ساختمانی ، ۷۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی شناسه دار و ۱۲۶۰ راننده از دیگر گروههای بیمه شدگان تحت پوشش هستند .

حسام الدین شریفی با اشاره به وجود ۴۵۰ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری ، افزود : پس از مستمری ها ، مبلغ پرداختی بابت مقرری بیمه بیکاری بزرگترین رقم تعهداتی در شعبه محسوب میگردد .

وی در بخش دیگری از این گزارش اذعان داشت : ۷۹۰۰ بازنشسته ، ۴۸۵ ازکارافتاده و ۳۵۰۰ بازمانده جامعه ۱۱۸۰۰ نفری مستمری بگیران تحت پوشش را تشکیل میدهند و ماهانه نزدیک به ۱۲۰ میلیارد تومان انواع مستمری در قالب تعهدات بلندمدت به آنها ارائه میگردد .

رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به وجود بیش از ۵۸۰۰ کارگاه تولیدی ، صنعتی ، صنفی و خدماتی در حوزه عمل این شعبه ، افزود : ۳۰۰۰ فقره از این کارگاهها دارای بیمه شده و لیست حق بیمه بابت پرسنل خود هستند .

شایان ذکر است ۲۵ تیرماه سالروز تصویب قانون تامین اجتماعی در سال ۱۳۵۴ بوده و از ۱۹ لغایت ۲۵ تیر به نام هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.