×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۹ تیر , ۱۴۰۳
دفتر امام جمعه رشت خانه جوانان و ورزشکاران است/اهمیت حفظ اخلاق در ورزش فوتبال

گیلان پیام/ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پیش از ظهر امروز، در جمع مربی و بازیکنان تیم جوانان فوتبال داماش با ابراز خرسندی از حضور جوانان ورزشکار در این دیدار، بر اهمیت توجه به اخلاق مداری در ورزش به ویژه ورزش فوتبال، تاکید کرد و گفت: ورزش کردن در جوانی بسیار خوب و ارزشمند است و جوانان و ورزشکاران دفتر امام جمعه رشت را خانه خود بدانند.
وی، با بیان اینکه بنده هم در جوانی از طرفداران و علاقمندان به ورزش به ویژه ورزش فوتبال بودم؛ افزود: بنده در گذشته برای تماشای یک مسابقه فوتبال تا تهران هم می رفتم.
آیت الله فلاحتی بر ضرورت احیای تیم فوتبال داماش رشت، که جزو تیم های اصیل، قدیمی و محبوب فوتبال ایران است؛ تاکید کرد و گفت: خرسندم که داماش دوباره قوت گرفته است و از این بابت باید خدا را شاکر بود.
به گفته ی وی، تیم های فوتبال داماش، سپیدرود، ملوان و چوکا از مهمترین تیم های فوتبال استان گیلان و مطرح کشوری هستند که باید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند.
نماینده ولی فقیه در گیلان، پیرامون اهمیت اخلاق‌مداری در ورزش به ویژه در استادیوم‌های فوتبال اظهار کرد: این امر باید در اولویت مسئولان قرار گیرد و ورزشگاه‌ها محیطی فرهنگ‌ساز و محلی سالم و امن برای تخلیه انرژی و هیجانات جوانان باشد.
وی با بیان اینکه سلامت اخلاقی میادین فوتبال می‌تواند زمینه‌ساز حضور پرتعداد تماشاگران نیز باشد، خاطر نشان کرد: آنچه باید هم برای ورزشکاران و هم هواداران تیم‌ها مهم باشد، رعایت اخلاق و ادب است.
امام جمعه رشت به اتفاق اخیر و مورد تمسخر قرار گرفتن لهجه گیلکی در فضای فوتبال کشور اشاره کرد و گفت: هر قومی لهجه و زبان خاص خود را داراست و تمسخر زبان و اقوام مختلف شایسته نیست کما اینکه ما به زبان و لهجه گیلکی خود افتخار می کنیم.
وی با خواندن ابیاتی از اشعار گیلکی از شیون فومنی، ورزشکاران و پهلوانان گیلان زمین را شیران و دلیران این خطه دانست که نباید کسی زبان و لهجه ی آنان را مورد تمسخر قرار دهد بلکه باید یکدیگر را دوست داشت.
آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تیم داماش نیازمند حمایت و توجه مسئولان است؛ افزود: یک تیم ورزشی در رشته فوتبال نباید لنگ توپ و پیراهن و زمین بازی باشد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز گیلان با تیم های ورزشی مساعدت کنند؛ ادامه داد: خوبست که بازی های میزبانی داماش نیز از سیمای استان پخش شود.
امام جمعه رشت استعدادیابی از بین جوانان محلات و حتی روستاها را به مربی داماش توصیه کرد و گفت: در بسیاری از تیم های برتر دنیا مانند چلسی و مادرید شیوه موفقیت همین استعدادیابی از بین همه جوانان است.
آیت الله فلاحتی، در پایان ضمن آشنایی با تک تک اعضای تیم جوانان داماش، از همه جوانان ورزشکار به دلیل اینکه هنوز نتوانسته است به علت حجم کارها و رسیدگی به امور دیگر، به باشگاه آنها سربزند، پوزش طلبید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.