×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۷ تیر , ۱۴۰۳
انجام بیش از ۹۰۰ هزار کلرسنجی آب در گیلان جهت پایداری کیفیت

گیلان پیام/ علیرضا غیاثی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه شرکت آبفای گیلان با بهره‌برداری از دستگاه‌های اندازه‌گیری لحظه‌ای سنجش کلر آزاد باقیمانده و کدورت در خروجی مخازن ذخیره و نقاط مختلف شبکه توزیع ، کیفیت آب شرب تولیدی را به‌صورت ۲۴ ساعته تحت سنجش و کنترل دارد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب گیلان دارای ۱۸ واحد آزمایشگاه باکتریولوژی آب، ۳ واحد آزمایشگاه باکتریولوژی فاضلاب، ۷ واحد آزمایشگاه فیزیکوشیمیایی آب، ۴ واحد آزمایشگاه باکتریولوژی فاضلاب، ۴ واحد آزمایشگاه بیولوژی آب، ۱ واحد آزمایشگاه ریز آلاینده آلی و ۱ واحد آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی است.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۲ به‌منظور پایش کیفیت آب شرب در منابع تأمین، مخازن ذخیره و شبکه‌های توزیع، آزمون‌های تأثیرگذار بهداشت و سلامت عمومی با تعداد ۹۵ هزار و ۳۶۴ آزمون کلرسنجی در بخش شهری، تعداد ۸۶۷ هزار و ۸۵۰ آزمون کلرسنجی در بخش روستایی، تعداد ۴ هزار و ۷۰۷ آزمون باکتریولوژی آب در بخش شهری و تعداد ۲۴ هزار و ۴۰۱ آزمون باکتریولوژی آب در بخش روستایی توسط مرکز پایش کیفیت آب و فاضلاب گیلان در سطح ستاد و مناطق انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به نتایج کلرسنجی و میکرب‌زدایی، خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمون‌ها، مطلوبیت کلر باقیمانده در سطح شبکه‌های توزیع شهری ۹۹٫۶ درصد، مطلوبیت کلر باقیمانده در سطح شبکه‌های توزیع روستایی ۹۲٫۵۷ درصد و مطلوبیت آزمون‌های میکروبی در هر دو بخش شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است.

غیاثی با اشاره به اینکه تولید و توزیع آب شرب مطابق با استانداردهای ملی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های آبفا است، تصریح کرد: به‌منظور تکمیل فعالیت‌های کنترل کیفیت در آب و پساب، تعداد یک هزار و ۱۸۰ آزمون بیولوژی آب، یک هزار و ۱۵۱ آزمون ریز آلاینده معدنی، ۶۵۷ آزمون ریز آلاینده آلی، ۲ هزار و ۹۶۳ آزمون فیزیکوشیمیایی آب و یک هزار و ۱۶۶ آزمون‌های کیفی پساب فاضلاب در سطح آزمایشگاه‌های شرکت آب و فاضلاب گیلان در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

به گفته وی، بر اساس دستور عمل‌های ابلاغی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، توصیه سازمان جهانی بهداشت و با محوریت مرکز بهداشت استان در راستای کاهش مخاطرات کیفی آب شرب با مشارکت تمامی سازمان‌های ذی‌ربط، اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) و اخذ گواهینامه استانی برای شهرهای رشت، رودسر، بره سر و مجتمع روستایی شهید خوش‌سیرت آستانه‌اشرفیه، سیاوان محله رودسر انجام شد.

گفتنی است، اجرا و ممیزی خارجی برنامه ایمنی آب (WSP) برای شهر تالش و روستای قروق تالش انجام شده و انجام ممیزی خارجی برای شهر املش طی روزهای آتی انجام خواهد شد. در ضمن اجرای برنامه ایمنی آب (WSP) شهر فومن و روستای سیویر املش در برنامه سال ۱۴۰۳ این مرکز قرار دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.