×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
قوی ترین لایحه‌ی‌ شهرداری رشت در طول ادوار، شنبه به شورای شهر تقدیم می‌شود / پیشنهاد سرمایه گذاری برای احداث چندین پارکینگ مکانیزه در معابر پرترافیک رشت

گیلان پیام/عباس نژاد با ذکر اینکه این لایحه در روز شنبه دهم تیرماه از سوی شهرداری به صحن شورا تقدیم می گردد گفت: این رویداد جز با تلاش های بی وقفه و با انگیزه مدیران شهرداری میسر نبود و بابت این روحیه سازندگی و پشتکار در جهت توسعه شهری رشت قدردان زحمات مسئولان و مدیران شهرداری هستیم.

عباس نژاد توضیح داد: معضل ترافیک پس از پسماند، دومین دغدغه بزرگ شهر رشت است و با آغاز این پروژه های بزرگ عمرانی از ماه آینده، امیدواریم شاهد به بهره برداری رساندن آنها در بازه زمانی مشخص و روان سازی ترافیک به شکلی کاملا ملموس برای رشت در آینده ای نزدیک باشیم.

وی در این جلسه ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) و گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: مسئولان قضایی گیلان همواره در پیشبرد امور جاری شهر، با حضوری موثر در کنار مجموعه مدیریت شهری رشت بوده اند و این تعامل، شایسته قدردانی است.

عباس نژاد ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان به همشهریان گفت: امیدواریم بتوانیم با تکیه بر سرمایه های انسانی، رشت عزیز را به افق های توسعه مدرن شهری هدایت کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: در تلاش هستیم با ورود سرمایه‌گذار، شکلی از پارکینگ مکانیزه را در چندین نقطه پرترافیک شهر جانمایی کنیم تا معضل بزرگ کمبود پارکینگ نیز به شکلی اصولی در مناطق شهری رشت ساماندهی شده و آسایش خیال شهروندان در این راستا فراهم گردد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی در این جلسه که با حضور مدیران بخش بودجه شهرداری تشکیل شد تاکید داشت: مدیران برنامه و بودجه شهرداری در کمترین زمان فرآیند پرداخت هزینه‌ی تعمیرات، تعویض روغن و تمامی خرج کردهای جاری اتوبوس های شهری را انجام دهند تا بیش از این دچار از کار افتادگی و فرسودگی زودهنگام ناوگان اتوبوسرانی شهر نباشیم.

وی خطاب به مدیر برنامه و بودجه شهرداری گفت: طبق مصوبات، درآمدهای سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری باید در محل تعمیرات و ملزومات همان بخش هزینه شود و توصیه اکید کمیسیون به بخش بودجه شهرداری، تامین و پرداخت هزینه تعمیرات، تعویض روغن و لاستیک اتوبوس های شهری به شکل روتین است؛ چرا که تاخیر و تعلل در نگهداری و پایش ناوگان اتوبوسرانی سبب تخریبهای کلی شده و پس از چند ماه آنها را با خرجهای چند برابر سنگین تر راهی تعمیرگاه میکند. عباس نژاد گفت: چرا باید شاهد باشیم که اکنون پس از خرید چندین دستگاه اتوبوس در ماههای اخیر، عملا تعداد اتوبوسهای فعال در شهر افزایش نیافته و چندین اتوبوس به علت عدم توجه و رسیدگی به موقع از چرخه فعالیت خارج شده اند!

عباس نژاد در موضوع پرداخت بودجه به سازمان آتش نشانی نیز گفت: سازمان آتش‌نشانی با توجه به خطیر بودن وظایف می باید در اولویت حمایتهای مالی و تجهیزاتی باشد و متاسفیم که این پرسنل پرتلاش هم از لحاظ تجهیزات و هم در جنس لباس و یونیفرم کاری از استاندارد کافی برخوردار نیستند و نیروی بدنی آنها، قویترین اهرم اجرایی در انجام وظایف است.
پیشنهاد یک شرکت سرمایه گذار به شهرداری رشت برای تامین چند پارکینگ طبقاتی مکانیزه با تامین اعتبار مناسب و فرایند اجرایی زودبازده

در این جلسه نماینده شرکت مشاور مدعو ، توضیحاتی را در خصوص ساخت پارکینگهای طبقاتی مکانیزه در فرآیندهای زودبازده با کمترین سطح اشغال در سطح زمین ارائه نمود. این شرکت بومی اصفهان ضمن نمایش اسلایدهایی از چند پروژه اجرا شده در شهرهای تهران، مشهد، اصفهان و ساری، امتیازات ساخت این سبک جدید از پارکینگهای طبقاتی را قابلیت انتقال به مناطق دیگر در صورت لزوم، سطح اشغال کم در زمین، اجرا در کمترین زمان، استهلاک پایین و تبدیل شدن به یک نماد شهری به لحاظ چشمگیر بودن بصری کار اعلام کرد و گفت: این فونداسیون علاوه بر زودبازده بودن در اجرا، قابلیت استفاده های تبلیغاتی در دیواره خارجی و نصب تجهیزاتی چون ساعت شهری دارد و هزینه های نگهداری ا ز آن نیز رقمی ناچیز و برخوردار از ده سال گارانتی توسط شرکت سازنده است.

وی افزود : این شرکت با پیشنهادهای متعدد و منعطف با شهرداریها وارد همکاری میشود و شهرداریهای طرف قرار داد با هر شرایط که مطلوب آنهاست میتوانند در این اجرا مشارکت نمایند و با اجرای این سبک از پارکینگهای طبقاتی با کمترین سطح اشغال میتوان در زمینی ۵۰ متری ۴۰ اتومبیل را جانمایی کرد.

در ادامه وی : نمای هندسی این سازه مکانیزه را شامل ۲۰ طبقه تمام اتوماتیک با ظرفیت ۲ اتومبیل در هر طبقه اعلام کرد و گفت این فونداسیون در هر زمین با هر ابعاد قابلیت اجرا داشته، فضایی برای دنده عقب و چرخش خودرو نیاز نداردو مکانیسم آن مانند آسانسورهای ساختمان‌هاست؛ ضمن اینکه محاسبات مربوط به زلزله و جنس خاک و شرایط زمین مورد احداث و ژنراتور برای تولید برق در مواقع ضروری نیز در مطالعات پیش از اجرای این پروژه دیده شده است. در این جلسه مقرر شد عملیات بازدید و نحوه و امکان اجرای پارکینگ مکانیزه در چند مکان پرترافیک شهر با حضور کارشناسان شهرداری و نماینده شرکت حاضر طی هفته جاری انجام و بررسی شود.

ارائه گزارش روند احداث ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر رشت
در پنجاه و پنجمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت و در ارائه گزارش پرونده ساخت ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس مصوبه سال ۱۴۰۰ با رقم ۱۱ میلیارد تومان مطرح شد، مقرر بود این ایستگاهها که یک نمونه از آن، پیشتر در مقابل سازمان اتوبوس رانی شهر در خیابان شهید چمران جانمایی شده ساخته شود که بواسطه تورم ایجاد شده، دیگر با آن رقم قابل اجرا نیست.

در این جلسه مطرح شد: پیمانکار طرف قرارداد در این اجرا یا ناچار به سبک کردن تجهیزات و پروفیل و آهن است و یا باید اعتباری متمم در این پروژه برای خرید تجهیزات تخصیص یابد.

عباس نژاد در این رابطه گفت: عقیده کمیسیون این است که به هیچ عنوان از تجهیزات سبک و بی کیفیت در ساخت این سازه ها استفاده نشود و کاربری و قوام ایستگاه های جانمایی شده مورد تاکید ماست.

وی گفت: نباید کمیت و تعداد به هیچ وجه بر کیفیت ترجیح داده شود. وی گفت: فعلا سازه‌ی ایستگاهها، با قوام کامل و کافی در هر تعداد که بودجه مصوب شده اجازه میدهد در سطح شهر ساخته شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.