×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
رشد ۸/۳ درصدی تعداد بازنشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان

گیلان پیام/ کیوان مرتضوی سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه طی دو دهه اخیر با یک رشد فزاینده نامتعارف و غیر طبیعی ، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان بیش از ۵ برابر گردیده است افزود : در این بین بازنشستگان دارای بیشترین جمعیت و بالاترین سهم و میزان رشد بوده اند .
وی با اشاره به اینکه تعداد بازنشستگان تحت پوشش در طول سال ۱۴۰۱ از ۱۰۴۲۸۴ نفر به ۱۱۲۹۷۱ نفر رسیده و با افزایش حدود ۸۷۰۰ نفری معادل ۸/۳ درصد افزایش داشته است اظهار داشت : نکته قابل تامل اینکه میزان افزایش تعداد بازنشستگان در سال قبل از آن ۶۷۰۰ نفر با رشدی معادل ۷ درصد بوده است .
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه تعداد بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ از ۹۷۵۱۲ نفر به ۱۰۴۲۸۴ نفر رسیده بود تاکید نمود در سالهای اخیر علاوه بر افزایش صعودی تعداد مستمری بگیران که کاملاً طبیعی است شاهد رشد فزاینده هر دوره نسبت به قبل میباشیم . کیوان مرتضوی در بخش دیگری از این گزارش از رشد ۲/۱ درصدی ازکارافتادگان و ۵/۲ درصدی بازماندگان در سال ۱۴۰۱ خبر داده و اذعان داشت در سال گذشته حدود ۳۰۰۰ نفر به آمار بازماندگان و ۱۵۰ نفر به ازکارافتادگان افزوده گردیده است .
وی رشد کلی گروههای سه گانه مستمری بگیران در استان گیلان را در سال ۱۴۰۱ کمی بیشتر از ۷ درصد برشمرده و افزود : هرچند این میزان درصد رشد تغییر چندانی نسبت به سال قبل از آن نداشته است ولی چون عدد اولیه مبنا بزرگتر گردیده ، در مجموع شاهد رشد تعدادی افراد نسبت به سال ۱۴۰۰ میباشیم .
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه بین ۹۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر به جرگه مستمری بگیران تحت پوشش در استان پیوسته اند که بازنشستگان با متوسط ۷۰۰ تا ۷۲۰ نفر در هر ماه بالاترین سهم را داشته اند .
شایان ذکر است در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۰۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری ها به مشمولین تحت پوشش در تامین اجتماعی گیلان پرداخت شده است . /انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.