×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
زمینه خروج صنوف مزاحم از رشت فراهم شود/ پروژه ای اجرا نشود که برای عموم مردم مشکل ایجاد کند‌

گیلان پیام/ علی فتح اللهی ‌در‌ کارگروه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری شهرستان رشت،‌ با اشاره به شعار سال اظهار کرد‌: چندین‌ سال پیاپی‌ مقام‌ معظم رهبری در فرمایشاتش‌ به اقتصاد‌،‌ رونق تولید و رفع موانع توسعه اشاره دارند.
فرماندار رشت با بیان اینکه در این راستا ‌بحث توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار از دغدغه های مسئولان شمرده می شود‌،‌ ‌گفت‌: برای رسیدن به این‌ اهداف‌ بایستی بستر سازی مناسب و زیر ساخت ها لازم فراهم شود.
فتح اللهی به کار آمدی و اثر گذاری بخش خصوصی در ایجاد اشتغال پایدار اشاره و اذعان کرد‌: در دهه فجر سال گذشته یک هزار و ۳۰۰ میلیارد‌ تومان در راه اندازی کار گاه های تولیدی هزینه شده که یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی بود و فقط بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دولت هزینه کرده است.
نماینده عالی دولت در مرکز گیلان تصریح کرد‌: ایجاد اشتغال و رفع موانع تولید در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و هر دولتی به دنبال این مقوله مهم‌ است.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه هم گرایی و هم افزایی همه دستگاه ها زمینه رشد و توسعه اقتصادی را فراهم می کند، خاطر‌نشان‌ ساخت‌: با‌ تجارت و راه اندازی شهرک های صنعتی، چندین هزار نفر وارد بازار‌ کار شدند.
فتح اللهی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت کل استان را شهرستان رشت در خود جای داده است، گفت‌: این در حالی است که همه شهرستان های گیلان برای حل مشکلات مالی یا اداری‌، پزشکی و بهره گیری از تردد هوایی به شهرستان رشت که مرکز استان است برای دریافت خدمات مورد نیاز ‌مراجعه می کند.
وی اضافه کرد‌:‌ از این حیث شهرستان رشت بایستی دارای زیر ساخت‌های مناسب بوده تا بتواند خدمات لازم را به گردشگران و دیگر شهرستان های استان ارائه دهند‌.
وی با تاکید بر اینکه نگاه به شهرستان رشت بایستی نگاه متفاوت تری باشد، افزود‌: شهرستان رشت با غنای فرهنگی که در خود نهفته دارد سر آمد دیگر شهرستان های گیلان است.
فتح اللهی با اشاره به اینکه‌ برای بافت فرسوده این شهرستان باید‌ اقداماتی جدی‌ انجام شود، تصریح کرد‌: ‌شهر رشت نبض اقتصادی گیلان شمرده می شود‌ لذا در این راستا‌ نیز در سیمای شهر رشت بایستی تغییرات اساسی صورت گیرد‌.
فرماندار رشت خاطر نشان کرد‌: بسیاری از مشاغل مزاحم که از نظر سمعی‌،‌ بصری‌، بهداشتی‌، آلایندگی و ترافیکی‌ در شهر مشکل ایجاد می کند، ‌شناسایی و مدیریت شوند.
وی ادامه داد‌:‌بافت‌های‌ در هسته اصلی شهر رشت وجود دارد که جز‌ تاریخ رشت محسوب می‌شود که آلاینده‌های زیست محیطی را به دنبال دارند‌‍.
نماینده عالی دولت در مرکز گیلان‌ با تاکید بر اینکه مشاغلی که در رشت ‌مزاحمت ایجاد می‌کند شناسایی و تعیین تکلیف شوند، گفت‌: در این راستا کار گروه تشکیل‌ و در‌ چارچوب زیر کمیته‌‌ هدایت و ساماندهی ‌شود.
وی با تاکید بر اینکه زمین‌های گیلان ارزشمند بوده و از این ظرفیت‌ نهایت بهره برده شود، افزود‌: برای پروژه های صنعتی در گیلان با‌یستی کار کارشناسی اساسی و دقیق صورت گیرد و با مدیریت و تصمیم تاثیر گذار ‌اقدامات ضروری جهت اجرا آن پروژه انجام شود.
فرماندار رشت با اشاره به اینکه اصناف مزاحم در قالب قوانین مربوطه از محدوده شهر خارج شوند، اظهار داشت‌:‌ نبایستی پروژه‌ای بدون کارشناسی دقیق عملیاتی شود، چرا که بعد از اجرا شاهد نقص آن شده و آن پروژه به نوعی مشکل زا بوده و معضلاتی برای آیندگان ایجاد می‌کند.
فتح اللهی با اشاره به اینکه در اجرای پروژه های خصوصی و صنعتی اثرات اجتماعی و نفع اقتصادی‌ آن بررسی شود، تصریح کرد‌: ‌پروژه ای اجرا نشود که برای عموم مردم مشکل ایجاد کند‌./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.