×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
آغاز همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با جهاد دانشگاهی در درمان پیشرفته سرطان‌ها

گیلان پیام/ نشستی با حضور مسئولان عالی جهاد دانشگاهی با دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و همچنین مهندس جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت و دکتر مهرداد گودرزوند چگینی، نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی به جهت آغاز همکاری مشترک دو دانشگاه در انتقال فناورانه دانش و همکاری‌ها برای ارائه خدمات درمانی به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج، در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی در ارائه خدمات پژوهشی و درمانی در استان، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان همه امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و همچنین نیروی انسانی را مشروط به اینکه خدمات ارائه‌شده به مردم صرفاً دولتی باشد را فراهم می‌کند.
وی با اشاره به ظرفیت مطلوب جهاد دانشگاهی در پژوهش‌ها و درمان بیماران خاص و سرطانی، افزود: بسیاری از خدمات پژوهشکده‌های جهاد دانشگاهی در مراکز دولتی گیلان ارائه می‌شود و مصداق آن درمان سالانه ۱۰۰۰ بیمار نابارور در استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تعیین اولویت‌ها در همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه سلول درمانی، ترمیم زخم و ساخت تجهیزات پزشکی که اکنون مجبور به واردات آن‌ها از خارج هستیم، به سیستم دولتی کمک کند.
دکتر سالاری همچنین از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ساخت و بهره‌برداری مشترک از پروژه‌های عام‌المنفعه حوزه درمان با مشارکت جهاد دانشگاهی خبر داد.
وی با تأکید بر اینکه خدمات جهاد دانشگاهی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار بگیرد، افزود: مراکز تحقیقاتی زیادی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان وجود دارد که می‌توان از ظرفیت این مراکز نیز در درمان استفاده کرد.
دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی (مرکز تحقیقات سرطان پستان) نیز در این نشست با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در تلاش است تا شکاف بین علوم و خدمات را پر کند، اظهار کرد: مراکز جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از ظرفیت پزشکان متخصص و همچنین مهندسی پزشکی در تلاش است تا با تولید محصول فناورانه و درمان محور به مردم خدمت کند.
وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر جهاد دانشگاهی در درمان و تولید محصولات فناورانه و نوآورانه، افزود: جهاد دانشگاهی ابزارهای موردنیاز در درمان بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سرطان‌ها را ساخته و در حال تولید است.
رئیس مرکز تحقیقات سرطان پستان با اذعان به اینکه جهاد دانشگاهی در درمان سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج پیشگام بوده و آینده‌ای روشن را در این مسیر ترسیم کرده، گفت: جهاد دانشگاهی چندین پروژه در کشور برای درمان سرطان بافت سخت، سرطان‌های خونی و یا در درمان بیماری کووید ۱۹ در دست اقدام دارد و در حال فعالیت است.
دکتر صرامی با بیان اینکه حلقه مفقوده بین دانش و خدمات تخصصی در درمان را باید با تلاش مضاعف پر کرد، افزود: یقیناً باهمکاری و هم‌افزایی دو مجموعه جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان یقیناً پیشرفت خوبی در زمینهٔ درمان بیماران سرطانی خواهیم داشت.
دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت شیوع بیماری‌ها در گیلان ازجمله سرطان، اظهار کرد: برخلاف آنچه گفته می‌شود، گیلان در سرطان رتبه‌های نخست تا سوم را نداشته بلکه در برخی از بیماری‌های سرطانی در ردیف چهارم و حتی بالاتر هستیم.
وی درمان ناباروری را یکی از پنج برنامه با اولویت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای صیانت از جمعیت برشمرد و از اهتمام ویژه این دانشگاه در تحقق این مهم خبر داد.
دکتر محمدرضا نقی پور، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه این دانشگاه در مرحله گذار قرار دارد و در تولید پژوهش موفق عمل کرده، اظهار کرد: امروزه در نظام تحقیقات کشور دانش و پژوهش باید فناورانه و در راستای حل مشکلات مردم باشد.
وی همچنین از اینکه وزارت بهداشت و جهاد دانشگاهی در ارائه خدمات درمانی فناورانه در یک‌جهت درحرکت هستند ابراز امیدواری کرد و همکاری‌های مشترک در این رابطه را مثمر ثمر برشمرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.