×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
ابراز نگرانی استاندار از عادی‌انگاری مردم و تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا ، به تغییر رنگ بندی شهرستان ها، افزایش شمار مناطق نارنجی و اضافه شدن رنگ قرمز کرونایی به گیلان اشاره و اظهار کرد: این موضوع، نشانه آشکاری از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کم توجهی به توصیه های مراقبتی‌ست که موضوعی نگران کننده است.
وی با اشاره به اینکه وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در گیلان براساس نمودار ارائه شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از متوسط ۶۹ درصدی این شاخص در سطح کشور کمتر است، گفت: برخی شهرستان ها در مناطق شرقی و غربی گیلان در معرض تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی هستند و فرمانداران باید با جدیت ضمن برگزاری جلسات ستاد شهرستانی، نسبت به بررسی آسیب ها و رفع آنها اهتمام ورزند.
نماینده عالی دولت در گیلان رعایت دستور العمل های بهداشتی را همچنان بهترین راه مهار و مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن دانست و افزود: رعایت کامل توصیه های بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت های جدی و دقیق در این زمینه از سوی دستگاه های مسئول و نظارتی، مورد انتظار است.
وی به گزارش کمیته امنیتی-انتظامی ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر افزایش نظارت ها و اخطار و پلمپ برخی اماکن اشاره و بر ضرورت تشدید نظارت و بازرسی ها به ویژه از رستوران ها، نانوایی ها و پاساژها تأکید و خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه ها در راستای افزایش میزان بازدارندگی، نسبت به انعکاس روند بازرسی ها و آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.
استاندار گیلان به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری شدگان در سراسر کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شیب صعودی برخی استان‌ها، نگرانی ها برای آغاز موج پنجم را افزایش داده که انتظار می رود میزان مراعات دستورالعمل ها و همراهی با کادر درمان و پزشکان از سوی مردم مضاعف شود.
وی نتیجه عادی انگاری مردم را تغییر وضعیت رنگ‌بندی و افزایش تعداد بستری شدگان دانست و تصریح کرد: عدم مراعات دستورالعمل ها و افزایش شمار مناطق پرخطر و خیلی پرخطر (یعنی شهرستان‌های نارنجی و قرمز) ، منجر به اعمال محدودیت‌های کرونایی خواهد شد و براین مبنا پرهیز از سفرهای برون استانی و ترددهای درون شهری غیرضرور و جلوگیری از شکل گیری اجتماعات ، مورد تأکید است.
دکتر زارع به برگزاری کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در گیلان و بازدید روز گذشته خود از فرآیند برگزاری آن در دانشگاه گیلان اشاره و اضافه کرد: براساس نظرسنجی صورت گرفته از نگاه شرکت کنندگان، میزان رعایت پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی اماکن در گیلان، صد درصدی بوده که این سطح از مراعات توسط داوطلبان و خانواده ها مایه افتخار است.
وی ضمن قدردانی از عوامل دست اندر کار برگزاری و همچنین همکاری ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، برگزاری آزمون با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور را مانوری بزرگ دانست و آن را نمونه ای عنوان کرد که می توان به عنوان الگویی برای زیست جدید اجتماعی و سازگار با کرونا بهره گرفت.
رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به استمرار روند انجام واکسیناسیون مطابق با سند ملی و اولویت های تعیین شده، اشاره و بر ضرورت اهمیت همکاری همه نهادها با فرمانداران و شبکه های بهداشت برای دراختیار گذاشتن فضای مناسب انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از شکل گیری تجمعات انسانی تاکید کرد و گفت: اقدام ارزشمند رهبر معظم انقلاب برای استفاده از واکسن داخلی، نشانگر قدردانی از تلاش های دست اندرکاران امر سلامت و بهداشت مردم و تولیدکنندگان پرافتخار این واکسن و انتقال این باور به بدنه اجتماع است.
وی بر انجام تست کرونا عوامل و بازیکنان تیم های ورزشی قبل از برگزاری هرگونه مسابقه در مرکز یا شهرستان‌های استان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: باید از حضور افراد مشکوک یا مثبت کرونایی در محل مسابقه، جلوگیری و نسبت به قرنطینه و یا بستری آنان اقدام شود.
استاندار گیلان همچنین بر لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه های استفاده از سواحل و شناگاه ها توسط گردشگران و هم استانی ها و نیز افزایش میزان نظارت شبکه های بهداشت بر این مناطق تأکید کرد.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ستاد مدیریت استانی کرونا گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.