×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
اعتبارات لازم جهت پیشبرد پروژه‌های پسماند شهرداری رشت به موقع اختصاص یابد

گیلان پیام/ مهدی جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور به همراه سه نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس، فرماندار، سه تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت ودیگر مسئولان ذیربط از کارخانه کود آلی لاکان بازدید کرده و در مورد موانع اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت‌وگو کردند.
احمدی به پروژه های تعریف شده شهرداری در مدیریت و ساماندهی پسماند اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای این پروژه‌ها که نیازمند کمک نمایندگان مجلس، مسئولان و دولت در تامین منابع مالی است، می‌توان ۵۵۰ تن زباله روزانه را مدیریت و ساماندهی کرد.
شهردار رشت با اشاره به مشکلات عدیده ای که سایت زباله سراوان در منطقه ایجاد کرده افزود: به سبب وجود این مشکلات به شدت تحت فشار هستیم و باید منابع مالی و اعتبارات لازم جهت پیشبرد پروژه‌های پسماند به موقع و سریع‌ در سال جاری تخصیص پیدا کند.
وی از عقب ماندگی شهرداری رشت در جذب اعتباراتی که برای پروژه‌های پسماند در نظر گرفته شده، سخن گفت و تاکید کرد: اگر حجم اعتبارات جذب شده قابل قبول باشد، دستگاه زباله سوز سایت سراوان رشت تا سه سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار رشت مطالبه دستگاه قضایی استان گیلان از شهرداری برای حل معضل سراوان و اجرای سریع‌تر پروژه‌های آن را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: پروژه دفن بهداشتی زباله با برآورد اولیه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان که در حال حاضر در دست بررسی و کارشناسی است، توسط شهرداری رشت به مناقصه گذاشته شده است که باید ظرف سه سال به بهره‌برداری برسد.
احمدی از تمام نمایندگان استان گیلان در مجلس به ویژه سه نماینده رشت، دولت، سازمان برنامه و بودجه، استانداری گیلان و سایر دستگاه‌ها و نهادها خواست برای حل معضل سراوان به شهرداری به شکل ویژه کمک کنند.
سید امیر حسین علوی، عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات شهرداری و حضور جمالی‌نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در گیلان جهت پیگیری پروژه‌های پسماند شهرداری رشت عنوان کرد: در حال حاضر گستره‌ای بسیار از زباله را در سایت سراوان شاهدیم که باید حتما توسط شن پوشش داده شود.
وی لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های پسماند شهرداری رشت با حمایت‌های همه جانبه دولت و استانداری گیلان را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: برای دو پروژه کارخانه کود آلی و زباله سوز اگر اعتبارات کافی اختصاص داده شود شاهد تسریع در فرآیند انجام آن‌ها خواهیم بود. عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه در صورت تزریق اعتبارات مورد نیاز ۸۰ درصد دغدغه‌هایی که در بحث مدیریت پسماند شهرداری رشت وجود دارد از بین می‌رود اظهار داشت: معتقدیم با اجرا و بهره‌برداری از چند پروژه‌ای که هم اینک توسط شهرداری در حال انجام است می‌توانیم هزار تن زباله را به شکل بهینه مدیریت کنیم./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.