×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
استاندار گیلان : راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی همت عالی همه مدیران باشد

استانداراستاندار در یازدهمین کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل سرمایه گذاری گفت : کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی همت عالی همه مدیران باشد.به گزارش گیلان پیام، دکتر محمدعلی نجفی؛ گیلان را در تشکیل این کارگروه پیشتاز دانست و افزود : باتوجه به این پیشتازی انتظار ما این است که فعالیتهای بهتری از این عملکرد مثبت ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد : تشکیل این کارگروه از ابتکارات استان گیلان بودو باتوجه به ابلاغ آن از سوی دولت قطعاً حمایت‌های کشوری را نیز داریم.

استاندار گیلان با اشاره به ۱۸۱ مصوبه کارگروه رفع موانع تولید و ستاد تسهیل سرمایه گذاری در ۱۰ نشست گذشته برای حل مشکلات واحدهای تولیدی گفت : تاکنون ۳۱ درصد این مصوبات بصورت کامل اجراشده است و بقیه نیز در دست اجرا است.

دکتر نجفی  همچنین بر تلاش بیش از پیش اعضای کارگروه برای پیگیری مداوم اجرای مصوبات  که موجب بهبود بسترهای سرمایه گذاری واشتغال میشود تاکید کرد و گفت : کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی همت عالی همه مدیران باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با شاره به اینکه یکی از مشکلات موجود اختیارات کم بانک در استان است گفت : باتوجه به ارائه بسته حمایتی از سوی دولت در خروج از رکود اقتصادی باید اختیارات بانک ها در استان افزایش پیدا کند.

وی پتانسیل موجود در شهرک های صنعتی استان برای پذیرش سرمایه گذار جدید را بسیار بالا عنوان و تصریح کرد : علیرغم وجود نگرانی در کمبود منابع زمین در استان اما در شهرک های صنعتی استان ظرفیت بالای ورود بخش خصوصی وجود دارد.

وی توقف برخی از پروژه‌ها و واحدهای تولیدی را مربوط به وجود پرونده‌های قضایی دانست و گفت : کمیته ویژه‌ای متشکل از بخش های قضایی، اطلاعاتی و بانک ها تشکیل می‌شود تا پرونده‌هایی که نیاز به بررسی کارشناسی دارند مطرح شود.

دکتر نجفی به اعلام یونسکو درخصوص وجود ۱۴۰ تا ۱۷۰ نرخ غذای اصیل گیلانی اشاره و خاطر نشان کرد : این ظرفیت در استان در حال فراموشی است  و در این زمینه بخش گردشگری استان باید برنامه و لازم در بهره مندی از این پتانسیل را ارائه دهد..

استاندار گیلان با اشاره به رویکرد مثبت محیط زیست استان و کشور در کمک به بخش تولید و سرمایه گذاری گفت: در سخنان رئیس جمهور توسعه با حفظ منابع زیستی بسیار تأکید شده است و با توجه به اینکه اغلب طرح های موجود مخرب نیستند باید با هدایت به سمت نوآوری و تکنولوژی در تسریع پروژه‌ها اقدام شود.

دکتر نجفی کسب رتبه برتر در رونق فضای کسب و کار را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود : انتظار ما این است که از ظرفیت بخش‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدماتی بویژه نقش بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و اصناف که در کشور بسیار قوی و بارز است نیز بهره مند شویم.

وی ظرفیت گیلان را در سرمایه گذاری بی بدیل عنوان و خاطر نشان کرد : با فضای خوبی که با هدایت عالمانه رهبر معظم انقلاب و توسط دولت در بخش بین الملل ایجاد شده است باید از ظرفیت و پتانسیل موجود استان بهره لازم را ببریم.

وی افزود : امیدواریم با اندیشه موجود در ایجاد اشتغال و رونق فضای کسب و کار جزو ۱۰ استان برتر کشور باشیم.

نمایند عالی دولت در گیلان پرداختن و پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور را یکی از وظایف مهم مدیران دستگاه‌های اجرائی عنوان کرد و افزود : شرکت‌های تولیدی و سرمایه گذاری مستعد برای بهره‌مندی از تسهیلات سفر در اولویت هستند.

در این کارگروه که مدیران دستگاه‌ها، بانک‌ها و جمعی از شرکت‌های تولیدی و سرمایه گذاری حضور داشتند مشکلات ۱۰ واحد صنعتی بررسی شد.

در پایان این کارگروه مشکلات موجود در تولید و سرمایه‌گذاری ۴ شرکت و واحد تولیدی استان مطرح گردید که استاندار دستور رفع این مشکلات را صادر نمود./انتهای پیام

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.