×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
راه اندازی کلینیک تخصصی دیابت و فشار خون در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت

گیلان پیام/دکتر قنبر پور سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به بررسی های انجام شده در سطح جهانی دو بیماری دیابت و پرفشاری خون عامل ۶۰درصد موارد مرگ و میردر جهان را تشکیل می دهند . به همین منظور سازمان تامین اجتماعی همزمان درشش استان از جمله گیلان که بیشترین میزان ابتلا به بیماری دیابت و پرفشاری خون را دارا هستند کلینیک دیابت و پرفشاری خون راه اندازی می نماید.
سرپرست مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان افزود : با راه اندازی کلینیک تخصصی دیابت و پرفشاری خون در بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) انتظار می رود ناتوانی های حاصل از دیابت و پرفشاری خون و عوارض ناشی از بیماری ، مرگ زودرس ناشی از بیماری دیابت و فشار خون بالا و عوارض ناشی از آن کاهش یابد ، و اینکه کیفیت زندگی بیماران ارتقاء یابد و طول عمر مفید بیماران دیابتی و پرفشاری خون افزایش یابد.
دکتر قنبرپور استراتژی کلی کلینیک تخصصی دیابت و فشارخون را آموزش و توانمندسازی همکاران کادر درمانی خدمات رسان به بیماران در سطوح مختلف وهمچنین آموزش بیماران ، تقویت نظام ارجاع در مراقبت بیماری دیابت و فشار خون بالا ، توسعه و انجام آزمایشات مورد نیاز مربوط به برنامه بیماران و تامین دارو و فراهم نمودن دستیابی بیماران به داروهای مورد نیاز بیان نمود.

ایشان همچنین تصریح نمود که طی چند سال اخیربه منظور شناسایی ، کنترل و ارائه خدمات درمانی مطلوب به چهار گروه از بیماران غیر واگیر دیابتی ، پرفشاری خون ، قلبی وعروقی و اعصاب و روان ، کم کاری تیروئید ، بیماران ریوی قریب به ۹۰هزار پرونده الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی استان در همین راستا تشکیل شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.