×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
در حوزه ورزشی شهر رشت نیازمند برنامه های گسترده است

گیلان پیام/ وی با یادآوری اینکه در دوره های گذشته نیز به عنوان کاندیدای انتخابات شورا ورود کرده است ، گفت : در چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت به عنوان عضو علی البدل شورا از ورود به پارلمان شهری باز ماندم و در این دوره نیز برنامه هایی دارم که شاید بیان این برنامه ها بمانند سایر کاندیداها جنبه ی شعاری پیدا کند .
میربلوک با بیان اینکه در سالهای اخیر بیشتر حوزه فعالیت وی در زمینه ورزش بوده است ، ادامه داد : سالیان اخیر حوزه ی فعالیتم بیشتر معطوف به بحث های ورزشی و فرهنگی شده است و رزومه بنده در این زمینه : عضو هیات رییسه فدراسیون کبدی جمهوری اسلامی ایران ، رییس اسبق هیات کبدی استان گیلان ، رییس هیات شطرنج استان گیلان ، دبیر انجمن خیرین ورزشکار استان گیلان و دبیر کل انجمن تازه تاسیس ورزشهای ترکیبی (MMA) ایران می باشد .
وی با اشاره به اینکه در این انتخابات کاندیداهای شورا کار سختی برای رقابت در پیش دارند ، عنوان کرد : به دلیل عملی نشدن بسیاری از وعده های انتخاباتی کاندیداهای شورا پس از ورود به پارلمان شهری در دوره های گذشته ، بر طبق نظر سنجی ها اقبال کمتری برای مشارکت مردم شهر رشت در این انتخابات وجود دارد و از این رو باید مردم را به مشارکت حداکثری تشویق کرد تا منتخبین اصلحتری به شورا ورود کنند و امیدواریم که تنور استقبال مردم از انتخابات در روزهای آتی گرم تر شود .
وی ادامه داد : البته بحث کرونا نیز بر تبلیغات انتخاباتی سایه افکند و شروع تبلیغات کاندیداها به عقیده بنده تحت تاثیر عواملی مختلفی چون کرونا و بحث صلاحیت ها قرار گرفت .
میربلوک در بخش دیگری از صحبت های خود به لزوم آشنایی کاندیداها در خصوص عملکرد یک عضو شورا و حدود اختیارات وی تاکید کرد و گفت : برخی از برنامه های عنوان شده توسط کاندیداهای انتخاباتی جزو وظایف شهردار و در حیطه مسوولیت های ذاتی شهرداری است و در حوزه مدیریت شهری کلیاتی که مد نظر من است برای شهردار مناسب است و در حدود وظایف شورا نیست .
وی اذعان داشت : در ابتدا اعضای شورا باید یاد بگیرند که دور یک میز و در یک جمع بتوانند تصمیم جمعی بگیرند و خرد جمعی داشته باشند.
میربلوک با بیان اینکه ائتلاف هایی که اکثرا تشکیل می شود سلیقه ای است و پشتوانه تخصصی و انتخاباتی ندارد ، افزود : متاسفانه اکثرا در کشور ما در انتخابات ائتلافات به صورت حزبی و یا فصلی است و در همان دوره انتخابات تشکیل می شود که این خود آفتی محسوب می گردد و این در حالی است که باید یک ائتلاف از مجموعه ای از افراد همسو و همفکر تشکیل شود .
وی با اشاره به معضلات شهر رشت نظیر بحث رودخانه های گوهر رود و زرجوب و مشکل پسماند و زباله اظهار داشت : حل برخی از مشکلات عزم ملی می خواهد و با بودجه های شهری و استانی قابل حل نیست .
میربلوک ادامه داد : در استانی زندگی می کنیم که تراکم جمعیتی دارد و باید نگاه ملی به استان گیلان شود .
وی اضافه کرد : چاله چوله های خیابان ، زیباسازی ورودی های شهر و حجم مشکلات مردم در محلات بالا است که می تواند با عزم شورا حل شود .
در حوزه ورزشی در صورت انتخاب و ورود به شورا تاثیر گذار خواهم بود/ در حوزه جوانان و ورزش اظهار نظر می کنم
میربلوک با اشاره به کارنامه فعالیت خود در حوزه ورزش عنوان کرد : اگر این توفیق را بیابم که منتخب مردم و عضو شورا شوم ، تلاش می کنم تا در کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی قرار بگیرم چون حوزه فعالیتم در این حوزه است و امیدوارم که عضو تاثیرگذاری باشم .
وی با اظهار امیدواری در زمینه انتخاب تعدای از بانوان در بدنه پارلمان شهری گفت :
امیدوارم که اعضای شورا در این دوره درصد زیادی از بانوان باشند تا در حوزه ی بانوان نیز فعالیت های خوبی برای این قشر مهم جامعه شهری صورت بگیرد .
میربلوک تصریح کرد : در حوزه شهروند محور بودن یکی از برنامه های اینجانب اجرایی کردن بحث دوچرخه سواری بانوان است که باید با نهادهای دیگر تعامل داشته باشیم تا این امر را نهادینه کنیم .می توان برخی از لاین های حاشیه خیابانها عریض را به بحث دوچرخه سواری بانوان در برخی ساعت ها در طول روز اختصاص داد و می توان به صورت پایلوت این امر را اجرایی کرد.
وی اضافه کرد : زمانی یک بانو عضو شورای شهر است موظف است تا معضلات حوزه بانوان را پیگیری کند. اما فارغ از فضای جنسیتی باید برای افزایش سرانه ورزشی در شهر رشت در حوزه ی ورزشی و فرهنگی فعالیت های بیشتری انجام دهیم .
وی ادامه داد : متاسفانه در رشت اکثرا مردم از خودروهای شخصی استفاده می کنند و حمل و نقل عمومی چندان محبوب نیست.
وی با اشاره به نیاز رشت در زمینه ارتقای مسایل فرهنگی گفت : تمام برنامه های توسعه ای معمولا در دنیا پیوست فرهنگی دارند اما در کشور ما جذب بودجه در این خصوص پایین است و به همین دلیل در حوزه فرهنگی در کشور وشهرها ضعف هایی وجود دارد . در شهر رشت نیز همین گونه است و رشت از بسیاری از نیازهای فرهنگی محروم می باشد .
میربلوک اظهار داشت : در دوره های گذشته تمامی نیازهای شهررشت توسط کاندیداها مطرح شد و متاسفانه برنامه ها به ثمر ننشست و بیان این موارد به صورت کلیشه ای شده است .
وی در زمینه انتخاب شهردار عنوان کرد : یک چهره ملی را باید به عنوان شهردار برای رشت انتخاب شود و سطح ارتباطات وی به گونه ای باشد که بتواند بزرگان کشوری را به معضلات اساسی رشت حساس کند و مطالبه گری نمایند . عقیده و نظر بنده شهردار بومی با شرایط مد نظری که عنوان کردم می باشد اگر چه در زمانی که چهره بومی با چنین مشخصاتی وجود نداشته باشد فرد غیربومی توانمند نیز که وجود وی به صلاح شهر باشد قابل انتخاب است .
میر بلوک در ادامه افزود : در حال حاضر شوراهای شهر شوراهای شهرداری هستند و نه شورای شهر، دولت خود را کنار کشیده و شورای شهر را تعریف کرده و حدود اختیارات آن را شهرداری معین کرده است و هر فردی که میخواهد شهردار شود باید به شورا برنامه خود را ارایه دهد و این در حالی است که شورا باید برنامه های خود را ارایه دهد و فردی که توانمندی اجرای آنها را دارد شهردار گردد.
میربلوک در پایان گفت : بنده در این دوره برنامه ای ارایه نکردم چون برنامه هایی که عنوان می شود برنامه های یک شهردار است و اعضای شورا باید با انسجام تصمیم بگیرند و خرد جمعی ، تعامل و همگرایی تنها عامل موفقیت یک شورای واقعی خواهد بود ./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.