×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
فقدان خرد جمعی وعدم بهره گیری از نخبگان بومی باعث خستگی شهر رشت شده است

گیلان پیام/ نشست مجازی کاظم نیکومنش نودهی از صنعتگران و تولیدکنندگان نمونه استان گیلان و کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی کلانشهر به صورت تریبون آزاد و زنده و با امکان حضور همه شهروندان رشتی در سالن «رشت فردا» برگزار شد. کاظم نیکومنش نودهی در این نشست ضمن تشریح برنامه‌ها و اهداف خود برای حضور در شورای شهر گفت: شورای شهر سیاسی نیست، ومن عضو هیچ گروه و جناحی نیستم و تنها به دلیل تجربه و تخصصم پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام.
وی با بیان اینکه ما باید با خرد جمعی برای برون رفت مشکلات قدم برداریم، گفت:باید با مشارکت صاحب‌نظران و نخبگان و یاری گرفتن از جوانان برای حل مسائل رشت گام برداریم.
نیکومنش افزود:من در هیچ لیست سیاسی عضو نیستم و معتقدم دخالت افکار سیاسی باعث عقب افتادگی رشت شده است.
وی در پاسخ به این سوال که کدامیک از کاندیداهای شورای شهر رشت را رقیب خود می دانید،افزود:هیچ کس رقیب من نیست ،همه کاندیداها رفیق من هستند. چرا که من فرزند شهر رشت هستم و اگر کسی به غیر من هم در پارلمان شهری ورود کند،مسلما من از هیچ کمکی به او برای توسعه شهر رشت دریغ نخواهم کرد.
وی با بیان اینکه شهر رشت در روی کاغذ کلانشهر است و نباید با شعارهای پوپولیستی مردم را فریب داد،افزود:حل مشکلات رودخانه زرجوب و گوهرورد مشروط به اخذ اعتبارات ملی است و با بودجه های ریز شهرداری که اکثر آن به حقوق پرسنل اختصاص می یابد نمیتوان این مشکلات را حل کرد.
وی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را یکی از اولویت های خود بیان کرد وگفت:ساماندهی ورودی‌های شهررشت، ساماندهی زیباسازی شهری، ساماندهی پسماندهای شهری ،گسترش خیابان ها با هدف کاهش بار ترافیکی و بازگرداندن آرامش و امنیت به کسبه و شهروندان، ایجاد فضای سبز در مناطق کم برخوردار برای افزایش نشاط و سرزندگی در محلات شهر، ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری از جمله برنامه هایی است که در صورت حضور در شورا دنبال خواهم کرد.
کاظم نیکومنش نودهی،با تاکید بهره گیری از ظرفیت نخبگان بومی تصریح کرد:ما متاسفانه در طی ادوار گذشته در شورای شهر رشت اتاق فکر نداشتیم و فقدان خرد جمعی باعث خستگی شهر رشت شده است.
کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر مناسب سازی فضای شهری به ترسیم خط مشی، استراتژی و برنامه‌های بلند مدت برای رسیدن به شهر هوشمند پایدار پرداخت و گفت: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه‌های من برای ورود به شورای شهررشت است.
وی همچنین افزود: پیمان ها و قراردادها با پیمانکاران باید به صورت شفاف به عنوان یک گزارش شش ماهه در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار داده شود،تا این سیستم را به سمتی ببریم که بتواند خدمات بهتر و شفاف تری در اختیار مردم قرار دهد.
کاظم نیکومنش در ادامه، با تاکید بر حل مشکلات کارگران وافزایش گرمخانه ها در شهر رشت یادآور شد: گردش مالی، شفافیت در قراردادها و پیمانها، ارزشیابی مستمر طبق قواعد و اصول شورا، معیشت پرسنل و کارکنان و کارگران شهرداری و ساماندهی تبدیل وضعیت پاکبانان شهرداری رشت از برنامه های حضورم در شورای شهر رشت است.
کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر رشت یکی از اساسی‌ترین نیازهای شهر رشت را احداث پارکینگ طبقاتی دانست و گفت: با توجه به بار ترافیکی و افزایش تردد خودروها ایجاد این مهم باید بیش از گذشته در دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت قرار گیرد.
وی با اشاره به موضوع جذب سرمایه گذار در شهرداری ها اظهار کرد: به جرأت می توان گفت، این مساله به یکی از اصلی ترین موضوعات در جهت توسعه و رشد شهرها در سالهای اخیر تبدیل شده است. مدیران شهرداری ها برای اینکه در این عرصه پیشرو باشند، باید موضوع جذب سرمایه و سرمایه گذار را به عنوان اصلی ترین وظیفه خود پذیرا باشند. چرا که صرفا با درآمدهای جاری شهرداری شاهد پیشرفت قابل توجهی نخواهیم بود.
وی افزود: از طرفی باید توجه داشته باشیم سرمایه گذار در جهت رسیدن به منافع مالی خود باعث ایجاد منافع عمومی نیز می شود که نمود آن را می توان در اشتغال زایی و سایر حوزه ها جست و جو کرد. باید توجه داشت همکاری سرمایه گذار خصوصی با سازمانها و نهادهای دولتی که در زمینه ارائه خدمات عمومی فعالیت می کنند، باعث ایجاد رفاه عمومی شده و کارایی نهادها و سازمانهای دولتی را نیز در حوزه مربوطه افزایش خواهد داد.
کاظم نیکومنش، یکی از مهمترین وظایف شوراها را انتخاب شهردار برشمرد و تصریح کرد:بی ثباتی در مدیریت شهری بزرگترین آسیب را به شهر رشت وارد کرد. به همین لحاظ انتخاب شهردار انتخاب تأثیر مهمی در وضعیت شهر دارد.ضمن اینکه شورای اسلامی شهر، سیاستگذاری و برنامه ‌ریزی برای توسعه و پیشرفت شهر را بر عهده دارد که این مهم نیز با تعامل و همکاری مدیریت شهری و شورا محقق می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اتاق شورای شهر باید شیشه ای باشد،گفت: بی شک مردم شهر رشت نیز در این دوره از انتخابات بیش از هر چیز به دنبال اجرایی شدن مطالبات خود و توسعه و عمران وآبادانی شهر رشت هستند و مردم شریف شهر رشت باید از کلیه مصوبات شورا آگاه شوند و جلسات شورا باید از شبکه های مجازی به صورت آنلاین پخش شود. بنده نیز در صورت حضور به عنوان نماینده مردم در پارلمان شورا از هیچ تلاشی برای عمران و توسعه شهر رشت دریغ نخواهم کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.