×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
کشف بیش از ۳۳۹۱ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان گیلان

گیلان پیام/ دکتر هنرمند مدیرعامل توزیع برق گیلان از کشف و شناسایی مراکز غیر قانونی استخراج رمز ارز در سراسر استان گیلان خبر داد.
دکتر هنرمند در این باره گفت: براساس پایش میزان و نحوه مصرف برق مشترکان و همچنین بازدیدهای دوره ای گروه های تست و بازرسی انشعابات برق، در راستای کاهش پیک بار شبکه و جلوگیری از خاموشی سایر مشترکین و همچنین مبارزه با انشعابات غیرمجاز، با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی در سه روز قبل ، در سه نقطه از استان و در شهرستانهای انزلی ، لاهیجان و رودبار جمعا تعداد ۱۷۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز کشف و جمع آوری گردید.
وی عنوان کرد: از سال ۹۹ تا کنون ۳۳۹۱ دستگاه رمز ارز غیر مجاز در استان کشف ،ضبط و جمع آوری و افراد خاطی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
هنرمند افزود: با توجه به این که مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارز به دلیل مصرف بیش از اندازه برق ، سبب تخریب شبکه می شوند، از عموم شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده دستگاه های رمز ارز غیرمجاز مراتب را به شماره تلفن ۱۲۱ اطلاع رسانی نموده تا با شناسایی و جمع آوری این دستگاه ها به پایداری بیشتر شبکه برق بویژه در ایام تابستان کمک شود.
لازم بذکر است استخراج هر بیت کوین ۳۰۰ مگاوات ساعت برق نیاز دارد که این رقم بیش از متوسط الگوی مصرف یک خانوار است و به عبارتی ۱۲۰۰ ماه برق مصرفی یک خانوار را شامل می شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.