×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی / رفع بیکاری و معضلات حوزه فرهنگی

گیلان پیام/ علیرضا مددی مژدهی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر رشت در زمینه انگیزه ی ورود خود به انتخابات اظهار داشت : دغدغه اصلی در زمینه ی شهر رشت بحث اشتغال و فرهنگ است .بیشترین مشکلاتی که در شهر رشت با آن مواجه هستیم بیکاری بسیاری از افراد و معضلات حوزه فرهنگی است.
وی افزود : رفع موانع تولید و ایجاد بستر شغلی برای خانواده های رشت باید صورت بگیرد.مطمئناً هر آن چیزی که در مرکز استان شکل بگیرد بازتاب و منافع آن به سایر شهرهای استان نیز خواهد رسید.
مددی ادامه داد : اگر ما می گویم ایجاد بستر شغلی از طریق شورای شهر منظور این است که باید حوزه سرمایه گذاری در حیطه های مختلف را گسترش دهیم و به تبع سرمایه گذاری در زمینه هایی نظیر گردشگری خود موجب اشتغالزایی خواهد شد .
این فعال اقتصادی با بیان اینکه ،گردشگری خود زیر مجموعه های زیادی را برای کارآفرینی و ایجاد شغل و ثروت دارد ، اضافه کرد : سالانه میلیون ها نفر از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به شهر رشت ورود می کنند و رشت تنها محل عبوری برای این گردشگران است. تا کنون در این شهر بستر اسکان مسافران را فراهم نکرده ایم و مجتمع های تفریحی و گردشگری نداریم.
وی گفت : در حالی که تمامی این موارد در شهرهای دیگر موجب فراهم شدن شغل برای عده ی کثیری از مردم شده اند .
مددی با بیان اینکه در زمینه ی فرهنگی نیز فعالیت خاصی صورت نگرفته ، عنوان کرد : فرهنگ تنها موسیقی و تئاتر و … نیست ، ارتقای فرهنگی یک جامعه شهری بسیار گسترده تر است .ما نیاز داریم که در زمینه بهداشت ، آموزش و … راهکارهای فرهنگی را پیش بگیریم.فرهنگ نشاط ، ورزش ، مسایل مذهبی و بسیاری از موارد دیگر را باید نهادینه کنیم.
مددی با یادآوری ” رشت شهر اولین ها ” و تاسف از جهت فاصله گرفتن رشت از این پیشینه درخشان عنوان کرد : رشت همواره شهر اولین ها در گذشته بوده است اما متاسفانه راه و مسیرهای بعدی از اهداف نیاکان ما دور بود .در زمینه ی شهر خلاق خوراک تنها در حد حرف بوده ایم . رشت می تواند نه تنها شهر خلاق خوراک باشد بلکه شهر خلاق موسیقی ، تئاتر و داستان باشد .بازیگران و هنرمندان زیادی را داشته ایم که در عرصه ملی و بین المللی درخشیده اند و از چنین پتانسیل هایی برای شناساندن هویت اصلی می توان بهره جست.
مددی در بخش دیگری از سخنان خود ، روحیه مردم گیلان و علی الخصوص رشت را متمایل به سرزندگی خواند و گفت : گیلانیان و خصوصا رشتوندان همواره به نشاط و سرزندگی و بهره گیری از تفریحات زبانزد بوده اند .اینکه هر قشر با هر میزان درآمدی علاقمند به تفریح باشد یک حق طبیعی است و نخستین فضایی که برای یک فرد با خانواده برای تفریح متصور است در داخل شهر می باشد .
وی اضافه کرد : بر طبق آیین نامه شورای شهر برای رفع کمبودهای آموزشی ، فرهنگی ،معیشتی ،خانواده و تفریح و نشاط اجتماعی باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد .هر فرد چه کارگر و چه کارمند این تصور را دارد که خانواده و فرزندانش در یک محیط امن نظیر یک پارک بتوانند به تفریح بپردازند و ما از سرانه ی مطلوب این مراکز تفریحی و ورزشی فاصله زیادی داریم.
وی با بیان اینکه منتخبین شورای شهر باید از حقوق حقه مردم دفاع کنند و مطالبه گر باشند ، ادامه داد : سرای محلات گزینه ی خوبی برای بسط و گسترش مقوله های فرهنگی و آموزشی است .حتی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ارایه ی مشاوره ها و خدمات روانشناسی به خانواده ها بسیار تاثیر گذار است .
مددی مژدهی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم شهر رشت پس از اشتغال بحث نسق سازی است ، گفت : ما در شهر رشت چیزی به معنای توسعه نداریم .توسعه در ساخت مسکن یعنی مواردی نظیر مسکن مهر و شهرک لاکانشهر که به صورت اصولی با رعایت معیارهای یک شهر ساخته شده اند .اگر به مناطق مختلف شهر رشت نگاه کنید اکثر ساخت و سازها از هیچ اصول و قاعده ای پیروی نمی کنند و واقعا این بحث نیاز به ساماندهی دارد.
وی افزود : از سوی دیگر در شهر پر ترافیک و تراکمی مانند رشت که اکثر ساخت و سازهای آن از دیدگاه فنی نیز ساخته نشده باید به دنبال رینگی برای تسهیل در عبور و مرور باشیم .و قطعا این خروجی های ترافیکی باید مد نظر قرار گیرد.
مددی یکی از طرحهای خود را ایجاد شرکت تعاونی سهامی عام خواند و گفت : یک شرکت تعاونی سهامی عام می تواند برای خود مردم بستر اشتغال و سرمایه گذاری را فراهم کند.
وی طرح مسکن مهر و تعاونی های مجری آن طرح را موجب خانه دار شدن بسیاری از مردم دانست و افزود : تهیه مسکن و سرپناه برای مردم با سرمایه خود مردم یکی از مواردی است اگر بدرستی هدایت شود موجب رضایت مردم در این بخش خواهد شد .
وی یکی از آفت های منتخبین شورا را توجه به بحث قومیت گرایی خواند و اظهار داشت : چه رشتی ، چه آذری و چه از سایر قوم های گیلانی زمانی که در شهر رشت زندگی کرده و سکنی گزیده اند رشتوند محسوب می شوند و قطعا حضور کاندیداها و منتخبینی از این اقوام در شورا باید در جهت توسعه شهر رشت باشد و همگرایی و همدلی و تعامل با سایر اعضای شورا سرلوحه کار آنان قرار گیرد.
مددی در پایان سخنات خود یکی از راهکارهای برون رفت شهر رشت از مشکلات را رفع موانع سرمایه گذاری خواند و افزود : ایجاد فضای امن سرمایه گذاری لازمه جذب سرمایه گذاران است و بنده معتقد به حضور سرمایه گذار بومی هستم و همچنین تاکید بر این نکته دارم که در بدنه شهرداری نیز باید از افراد بومی استان بهره گیری شود .
لازم بذکر است علیرضا مددی مژدهی متولد ۱۳۶۱ در رشت ، دانشجوی دکترای ادبیات فارسی می باشد و ریاست سهام عدالت استان گیلان در سال ۸۵ ،مدیر عامل مسکن مهر رشت از سال ۸۶، بازرس اتحادیه مسکن مهر از سال ۸۷ ، مدیر عامل شرکت تعاونی آتیه مهر کاسپین از سال ۹۷ ، عضو هیات رییسه بوکس استان از سال ۹۹ ، مسوول انجمن نویسندگان گیلان از سال ۸۴ را در کارنامه کاری خود دارد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.