×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مسدود بودن تفرجگاه‌ها و سواحل گیلان همزمان با اعمال محدودیت ترددها

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان به بهبودی شرایط استان به لحاظ کنترل بیماری و به واسطه دقت در رسیدگی بیماران در مراکز درمانی و کاهش نسبت فوتی ها به بستری شدگان اشاره و خاطرنشان کرد: انسجام موجود در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و همکاری مطلوب مردم نتیجه بخش بوده است.
وی بر لزوم استمرار فعالیت مداوم مراکز پذیرش بیماران سرپایی و انجام فرآیند تست و ویزیت بیماران مشکوک به کرونا تأکید و تصریح کرد: با افزایش میزان مراقبت ها و تشدید نظارت ها شاهد بهبودی بیش از پیش شرایط کرونایی خواهیم بود.
رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به قرار داشتن شش شهرستان استان در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان ها در وضعیت زرد براساس آخرین شرایط اعلام شده از سوی وزارت بهداشت اشاره و خاطرنشان کرد: میانگین رعایت دستورالعمل‌ها در سطح کشور ۶۷ درصد و در گیلان بیش از این میزان، اعلام شده که اگرچه این شرایط نشان از بهبودی اوضاع به لحاظ مقابله با شیوع بیماری است اما تا رسیدن به سطح مطلوب نباید شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عادی انگاری باشیم.
وی با تأکید بر استمرار جدی مراعات توصیه ها، نظارت دقیق دستگاه‌های مسئول و برخورد با متخلفان به‌منظور جلوگیری از وقوع پیک و موج دیگری از بیماری افزود: با توجه به عدم رعایت دستورالعمل ها توسط برخی مراکز همچون شعب بانک ها، با محوریت نظارت توسط دانشگاه علوم پزشکی و شبکه های بهداشت طی هفته جاری، بازرسی مجدد انجام و در صورت عدم توجه به تذکرات، با متخلفان برخورد جدی قانونی شود.
استاندار گیلان به ایجاد اطمینان کاذب در جامعه پس از رعایت دستورالعمل‌ها از سوی عده ای از هم استانی ها و عبور از شرایط قرمز طی ماه های اخیر، اشاره و آن را یک تهدید ارزیابی و بر لزوم استمرار تلاش های صداوسیمای مرکز استان و کارگروه رسانه و فضای مجازی، فعالیت تشکل های مردم نهاد و دستگاه های فرهنگی درخصوص تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی دقیق و آگاهی بخشی از اهمیت رعایت توصیه ها تأکید کرد.
وی به نزدیک شدن ایام انتخابات اشاره و سلامت مردم را نخستین اولویت متولیان برگزاری انتخابات دانست و گفت: انتظار است فعالیت های مرتبط با انتخابات از سوی نامزدها و هواداران‌شان مطابق با پروتکل اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور و ستاد ملی کرونا باشد.
دکتر زارع به در پیش بودن سالروز رحلت غمبار بنیانگذار کبیر انقلاب و شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز اشاره و اضافه کرد: با بهره گیری از تجارب پیشین در برگزاری آیین های ملی و مذهبی با در نظر داشتن شرایط کرونایی، تلاش شود برنامه های بزرگداشت این مناسبت توسط متولیان و نیز انتشار محتواهای مناسب از سوی اصحاب رسانه در فضای مجازی، پرشور تر از قبل باشد.
وی همچنین به اعمال محدودیت ترددها از روز چهارشنبه هفته جاری در سطح کشور اشاره کرد و از مسدود بودن تفرجگاه‌های بیرون شهر و سواحل گیلان همزمان با ممنوعیت مذکور، خبر داد.
در این جلسه هریک از رئیسان کارگروه های ستاد استانی مدیریت کرونا گزارش هایی از روند اقدامات صورت گرفته ارائه کردند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.