×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه فرهنگی در محلات با رویکرد مسجد محوری

گیلان پیام/ سید محمد احمدی با اشاره به نقش بی‌بدیل مساجد در ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی اظهارکرد: بخشی از فعالیت‌های شهرداری رشت با رویکرد مسجدمحوری به مسائل دینی اختصاص دارد.
شهردار رشت به بیان اینکه کار شهرداری مداخله در امور مساجد نیست بلکه به دنبال حمایت از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی مساجد است گفت: مدیریت شهری باید از این فضا جهت ایجاد معنویت، گسترش اخلاقیات و آموزه‌های اسلامی در شهر بهره گیرد.
وی ادامه داد: مساجد ظرفیت‌های بزرگی در اختیار مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرکت در مسیر ترویج فعالیت‌های دینی و معارف قرآنی است.
احمدی در پاسخ به این سوال که وظیفه شهرداری در حوزه مساجد و تجهیز و بازسازی این اماکن مقدس چیست تاکید کرد: شهرداری متولی مساجد نبوده اما حامی برنامه‌های مسجد محور است و رویکرد محله محوری را با مرکزیت مسجد و تفکر مسجدی دنبال می‌کند.
وی با بیان اینکه شهرداری به لحاظ اعطای مجوز و پروانه ساخت در امر مساجد همکاری دارد افزود: شهرداری رشت در بودجه امسال اعتباری را با نظر شهردار و اعضای شورا به منظور کمک به مساجد شهر در نظر گرفته است.
شهردار رشت با اشاره به اهمیت مراسم و مناسبت‌های مذهبی برای مدیریت شهری، رویکرد مسجدمحوری شهر را برعهده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اعلام کرد و بیان داشت: سیاست ما در این حوزه، در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج ارزش‌های دینی و انقلابی است و همچنین با بهره گیری از پتانسیل موجود در مساجد می‌توان در نهادینه سازی توسعه پایدار محله‌ای موفق بود.
وی از افزایش اعتبارات فرهنگی شهرداری رشت در بودجه جاری خبرداد و تصریح کرد: در حوزه فعالیت‌های دینی و مذهبی اعتبارات ویژه‌ای را اختصاص می‌دهیم زیرا معتقدیم برخی از نیازمندی‌ ‌های مادی و معنوی شهروندان را می‌توان با حمایت از مساجد تامین کرد.
احمدی با تشریح برخی فعالیت‌های مذهبی، نظارت و اجرای طرح‌های قرآنی و مذهبی به صورت مشارکتی، برپایی کارگاه‌ها و نشست‌های ویژه مبلغان دین در حوزه‌های مختلف، محفل انس با قرآن به‌ویژه در ماه رمضان و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد و کانون‌های مساجد را از جمله این فعالیت‌ها ذکر کرد.
وی برگزاری یادواره شهدا در محلات با مشارکت شهرداری را از دیگر فعالیت‌ها ذکر کرد و خاطرنشان ساخت: تهیه و توزیع محصولات قرآنی، اهدای قرآن و ادعیه به مساجد و حمایت از کتابخانه‌های مساجد با اهدای کتاب از دیگر فعالیت‌های مسجدمحور شهرداری است./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.