×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
طرح بهارستان با جدیت در استان گیلان اجراء خواهد شد

گیلان پیام/وی خاطر نشان کرد : شرکت توزیع برق گیلان وظیفه خدمت رسانی به جمعیت روستایی بالغ بر۹۵۰ هزار نفر در سراسر استان را برعهده دارد و بخش زیادی از شبکه های برق رسانی به روستاها باتوجه به نوع آب و هوا و اقلیم منطقه از قدمت و به طبع از فرسودگی بالایی برخوردار هستند.
هنرمند اضافه کرد: عدم اجرای کامل طرح‌های هادی روستایی از سوی متولیان امر طی سال‌های اخیر، سبب قرارگیری شبکه برق در معابر و مزارع روستاها شده و مشکلاتی را برای روستائیان عزیز ایجاد کرده است، لذا صنعت برق در راستای حمایت و کمک به روستائیان عزیز برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق روستاها را در دستورکار قرارداده است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بمنظور اجرای طرح بهارستان در سطح استان در پنج محور “جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق معابر روستایی” ، “اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی در روستاها” ، “تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستاها” ، “اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم” و “باز آرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه های روستایی” برنامه ریزی صورت پذیرفته است .
وی تاکید کرد : اجرای این ۵ برنامه مجموعاً جمعیتی معادل ۲۲۸۱۹۹ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و طی آن ۶۳۶۱ جابه جایی پایه های برق، ۳۸۹۱ کیلومتر اصلاح شبکه، ۹۲۸۷ روشنایی معابر و احداث ۳۶۱ ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۵۴۷۰ کیلوولت آمپر اجرایی خواهد شد.
هنرمند گفت: برای اجرای موارد مذکور در قالب طرح جهادی بهسازی شبکه‌ برق روستاها ( بهارستان) به ۲٫۹۸۷٫۶۷۰ میلیون ریال اعتبار نیاز می باشد.
وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ و در راستای افزایش پایداری شبکه های توزیع برق روستایی، ۵۰ کیومتر از شبکه فرسوده و مسی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل ۷۰ هزار میلیون ریال جایگزین شده است.
مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری و برای تامین برق ۱۵۹۵ تک خانوار روستایی فاقد برق با اعتباری معادل ۶۲۴۰۰ میلیون اقدام شده است.
هنرمند درخصوص محرومیت زدایی و عدالت محوری و برخورداری از نعمت برق عنوان کرد : تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان که مشکل دریافت مجوز از منابع طبیعی را ندارند برق دار شده اند و در همین راستا با انجام کارهای مطالعاتی و جذب اعتباری معادل ۹ میلیارد تومان در سال جاری ۱۱ روستا به صورت فتوولتائیک برق دار خواهد شد
هنرمند در پایان گفت: براساس اعلام وزارت نیرو با توجه به گشایش‌های ایجاد شده در تبصره‌های ۶ و ۱۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق ۱۰‌هزار روستا تدوین و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و امید است با حمایت نمایندگان مجلس، امکان بهسازی و تقویت شبکه برق در تمامی روستاهای کشور طی برنامه ۵ ساله فراهم شود./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.