×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای حفظ سلامت مردم در انتخابات، اطلاع‌رسانی شود

گیلان پیام/ دکتر محمود قاسم نژاد در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، انتخابات را بهترین بزنگاه برای نقش آفرینی مردم دانست و اظهار داشت: انتخابات و مشارکت در آن، یک دغدغه ملی برای همه است و باید گروه های مرجع، دغدغه کارگزاران نظام را به مردم منتقل و فواید انتخابات و مردم‌سالاری را تبیین کنند.
وی ادامه داد: باید به مردم گفته شود که اگر به دنبال نقش آفرینی در امور هستند، انتخابات بزنگاه حضور است.
رئیس ستاد انتخابات گیلان برگزاری انتخابات در استان را در سلامت کامل و توجه به مولفه های بهداشتی ذکر و اضافه کرد: در زمینه تضمین سلامت مردم در انتخابات با توجه به شیوع کرونا نیز مباحث مختلف و تمهیدات لازم صورت گرفته که باید اطلاع رسانی شود تا آرامش خاطر برای مردم ایجاد گردد.
وی افزایش ۱۰ درصدی شعبه های اخذ رای در استان، انتخابات الکترونیک رشت، ثبت نام مجازی کاندیداها، آموزش مجازی اعضای شعب اخذ رای، جانمایی مکان های بزرگ تر نسبت به دوره های گذشته، نظارت بر ورودی و خروجی ها، تهویه مناسب، تعبیه فضای بهداشتی و … را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد که برای حفظ سلامت مردم ، برنامه ریزی شده و باید اطلاع رسانی شود.
رئیس ستاد انتخابات گیلان همچنین با تشریح چارچوب کلی وظایف اطلاع رسانی ستاد انتخابات در این جلسه شورای اطلاع رسانی استان؛ پوشش حداکثری اخبار اجرایی انتخابات علی الخصوص اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور و پیگیری بازنشر آنها، استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی روند اجرایی انتخابات ، مقابله موثر با انتشار اخبار جعلی و مخّل روندهای اجرایی و محتوایی انتخابات از طریق رسانه ها و فعالان رسانه ای و فضای مجازی ، افزایش تعامل با اصحاب رسانه در استان و تعمیق همکاری اصحاب رسانه استان با روند اجرایی انتخابات در راستای مشارکت افزایی و تحقق سیاست های انتخاباتی، استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی و نهادهای فعال استان را از جمله این وظایف عنوان کرد که باید کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان در هم افزایی و تعامل با رسانه ها، پیگیری کند.
قاسم نژاد همچنین به اقدامات صورت گرفته در زمینه مقابله با همه گیری کرونا اشاره کرد و گفت: مهار کرونا تجربه سراسری است و ما در دو مقطع فرودین ماه سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ پس از ساده انگاری، با موج شدیدی از ابتلا مواجه شدیم.
وی افزود: این تجارب نشان می دهد مهمترین عامل در شیوع کرونا، عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است که انتظار می رود رسانه ها، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتری در این زمینه داشته باشند.
مسائل مربوط به کم آبی دیگر مبحث مطرح شده بود که رئیس شورای اطلاع رسانی استان در این خصوص نیز گفت: کم آبی و بحران آب که از آن به ورشکستگی یاد شده، ضرورت فرهنگ سازی در زمینه اصلاح مصرف هم در بخش شرب و هم کشاورزی را دوچندان کرده و بهترین راه برای این مسئله، متوجه کردن افکار عمومی و مدیریت توزیع و مصرف است.
در این جلسه دکتر فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای اطلاع رسانی گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده و قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی رسانه ها، بر لزوم نقش آفرینی موثرتر در زمینه تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو تأکید کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.