×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رودخانه های لنگرود پاکسازی شد

گیلان پیام/ ساسان اکبری پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: بنا به دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان مبنی بر برخورد عاجل و قاطعانه با متخلفین حرفه ای و هنجار شکن در مناطق تحت مدیریت ، در یک عملیات ضربتی که با محوریت و هماهنگی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود انجام شد ، طی عملیاتی مشترک ، گشت و کنترل آبی و خاکی در طول مسیر رودخانه شلمانرود و لنگرودرودخان و محدوده سد لاستیکی به اجرا در آمد و کلیه آلات و ادوات صیدغیرمجاز از رودخانه شلمانرود پاکسازی گردید.
وی افزود:بدلیل حساسیت موضوع صید، با به توجه فصل تخم‌ریزی ماهیان استخوانی در سطح رودخانه های حفاظت شده استان ، مأمورین اجرایی به شکل مستمر بستر رودخانه‌های استان را پایش و سطح رودخانه‌ها را از هر گونه آلات و ادوات صید غیرمجاز پاکسازی می‌کنند.
اکبری پور تصریح کرد: در این عملیات مامورین یگان حفاظت محیط زیست بیش از دهها رشته تور زیرآبی و دام رودخانه ای و تور سالیک از متخلفین عرصه های زیست محیطی کشف و ضبط کردند.
وی خاطرنشان‌ کرد:این ماموریت های مشترک طبق دستور مدیر کل استان و به فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست گیلان با قدرت در تمام مناطق مورد نیاز استان به اجرا گذاشته خواهد شد.
ایوب زارع رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود نیز در این خصوص گفت : در فصل ممنوعیت صید ماهی برخی از صیادان متخلف اقدام به صید ماهیانی میکنند که در فصل تخم ریزی به داخل رودخانه مهاجرت کرده و با توجه به موقعیت رودخانه محل امنی برای زادآوری پیدا میکنند اما غافل از اینکه صیادان غیر مجاز و متخلف مانع از ادامه چرخه ذاتی این ماهیان می شوند و باعث اخلال در زادو ولد ماهیان میگردند که نهایتا کاهش تولید آبزیان را به همراه دارد . وی اظهار داشت مأموران محیط زیست شهرستان لنگرود از ابتدای فصل تخم ریزی ماهیان تاکنون پایش های مکرر شبانه روزی را در محدوده رودخانه های این شهرستان داشتند و گشت و کنترلها تا پاکسازی کامل رودخانه های شهرستان ادامه خواهد داشت./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.