×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
مردم به خانه‌های سلامت مراجعه نکنند/برای تزریق واکسن به سالمندان اطلاع‌رسانی می‌شود

گیلان پیام/ دکتر آبتین حیدرزاده -معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در چهاردهمین نشست کمیته واکسیناسیون کووید-۱۹، با اشاره به فرایند واکسیناسیون کرونای افراد سالمند در استان گیلان گفت: در حال حاضر برای واکسیناسیون نیازی به مراجعه به پایگاه‌های سلامت نیست، چون با افراد سالمند از پایگاه‌های سلامت در شهرها و خانه‌های بهداشت در روستاها تماس گرفته می‌شود و زمان و مکان دقیق تزریق واکسن به آنها اطلاع‌رسانی می‌شود،بنابراین ضرورتی برای مراجعه وجود ندارد. واکسن به مقدار کافی موجود است و نیازی نیست به پایگاه‌ها مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه این نشست با بیان اینکه واکسیناسیون کووید ،۱۹ رده های سنی ۷۵ تا ۸۰ سال، از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سالجاری آغاز می شود تصریح کرد: در فاز دوم واکسیناسیون کووید ۱۹ که طبق سند ملی واکسیناسیون انجام می شود علاوه بر واکسیناسیون ۸۰ سال به بالا سالمندان گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال هم واکسینه خواهند شد .
افراد جامانده بالای ۸۰ سال از طرح واکسیناسیون حذف نمی‌شوند
دکتر حیدرزاده ، با بیان اینکه همه سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان واکسینه می‌شوند، بیان کرد: از روز شنبه ۱۸اردیبهشت ماه سالجاری افراد بالای ۷۵ سال به این تعداد اضافه می‌شوند. اما این به معنی حذف افراد جامانده بالای ۸۰ سال نیست و آنها هم می‌توانند بر اساس دعوت به مراکز مراجعه کرده و واکسن خود را تزریق کنند فقط هر چند روز یک بار گروه سنی جدید اعلام می‌شود.
وی افزود: افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند باید کارت شناسایی ملی همراه داشته باشند. اطلاعات آنها در هنگام مراجعه کنترل و در پرونده سلامت ثبت می‌شود و سپس تزریق وراکسن بدون دریافت هیچ مبلغی انجام خواهد شد.
شرایط تزریق واکسن کرونا به مراجعه کنندگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره شرایط تزریق واکسن توضیح داد: در زمانی که واکسن تزریق می‌شود فرد نباید علامت بیماری حتی سرماخوردگی داشته باشد. فردی که حال عمومی خوبی دارد می‌تواند واکسن را دریافت کند. یک ماه پس از ابتلا به کوویدـ۱۹ می‌توان تزریق را انجام داد. ولی افرادی که تازه مبتلا شده‌اند باید تا یک ماه صبر کنند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.