×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای گیلان منطبق با سند آمایش سرزمینی باشد

گیلان پیام/ دکتر ارسلان زارع در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان با تأکید بر اینکه هر سرمایه گذاری و برنامه اجرایی باید منطبق با آمایش سرزمینی با محوریت سبز – آبی و در راستای برنامه‌های توسعه‌ای گیلان باشد، افزود: منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان با محوریت کشاورزی و صنایع ، شکل گرفته و البته باید به رونق گردشگری نیز کمک کند.
وی تفاهم نامه همکاری بین وزارت کشور و ستادکل نیروهای مسلح با رویکرد کارآفرینی و در جهت افزایش مهارت افزایی بیشتر را اقدامی موثر و مثبت ارزیابی کرد و از تصویب ۲۵ درصدی منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان در سال ۱۴۰۰ برای بهره مندی کارکنان وظیفه خبر داد.
نماینده عالی دولت در گیلان همکاری و نتایج سازنده بسیج مهندسین و موسسه تحقیقات برنج در تهیه ارقام دقیق تر و عملیاتی تر تولید این محصول راهبردی را یادآور شد و گفت: باتوجه به امکانات موجود در گیلان، تأمین امنیت غذایی کشور راهبرد اساسی استان بوده و قابلیت تولید بیش از ۳۰ درصدی سهم محصول برنج وجود دارد.
دکتر زارع حفظ کاربری اراضی کشاورزی و توجیه اقتصادی برای کشاورزان را موجب ترغیب آنان در جهت تداوم فعالیت‌های مرتبط دانست و اظهار داشت: حفاظت و بهره برداری بهینه از منابع آب و خاک و سایر منابع طبیعی، از عوامل توسعه پایدار و کسب توفیقات بیشتر است.
در این جلسه درخواست یک گروه سرمایه گذاری با موضوع تصدی سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و چگونگی مراحل واگذاری اراضی ملی محدوده و طرح بهره مندی کارکنان وظیفه از منابع تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ توسط مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری و همچنین طرح مدیریت پایدار اراضی شالیزاری توسط رئیس بسیج جامعه کشاورزی گیلان ارائه شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.