×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نشست مدیریت و ساماندهی مرگ‌ومیر نوزادان استان گیلان برگزار شد

گیلان پیام ، نشست مدیریت و ساماندهی مرگ‌ومیر نوزادان استان گیلان، با حضور ویدیو کنفرانسی دکتر قاسم جان بابایی- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و جمعی از معاونان و مدیران در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه، برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، بر لزوم سطح‌بندی صحیح خدمات در مناطق مختلف، ارائه خدمات چند تخصصی زنان به مادران باردار، آموزش مستمر و ارتباط مؤثر بین رابطان بهداشتی و درمان ازجمله در بخش خصوصی تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تقدیر از حمایت مسوولان و معاونان وزارت بهداشت، مواردی را در خصوص نیاز مبرم دانشگاه مبنی برافزایش تخت‌های NICU در بیمارستان‌های دولتی به‌ویژه در شهرستان‌های استان، بیان کرد.

دکتر سالاری همچنین با اشاره به کمبود دستگاه رت‌کم در گیلان، خواستار تأمین و استقرار این دستگاه در استان شد.

گفتنی است؛ در این نشست دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی گیلان و دکتر انوش دهنادی مقدم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارشی در خصوص آخرین وضعیت مراقبت از مادران باردار و همچنین درمان نوزادان در مراکز بهداشتی و درمانی استان ارائه کردند. طی این نشست به میزان و دلایل مرگ‌ومیر نوزادان در هفته‌های بالای بارداری و افزایش مراقبت‌ها با مشارکت گروه‌های بهداشتی فعال، تأکید شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.