×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
حساب ۱۰۰ از جمله یادگارهای امام راحل است

گیلان پیام/ مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، با بیان اینکه عمده فعالیتهای بنیاد مسکن در ارتباط با عمران روستاها می باشد ، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در ۲۱ فرودین ماه ۱۳۵۸ در فرمانی تاریخی حساب ۱۰۰ را افتتاح نمودند.
وی افزود: این نهاد فعالیت های گسترده ای را در جهت خدمات رسانی به مناطق روستایی و محروم در ابعاد گوناگون از جمله تهیه و اجرای طرح هادی ، صدور سند روستایی ، بهسازی مسکن روستایی، مسکن محرومین را ارائه نموده است.
اکبرزاده با اشاره به جایگاه وقف در اسلام بیان داشت: جایگاه وقف و وقفنامه در اسلام از چنان اهمیتی بر خوردار است که همه ما باید در جهت حفظ منابع وقف به منظور کمک در توسعه پایدار روستاها تلاشی مضاعف نمائیم. ایشان به انعقاد تفاهم نامه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد و افزود: تفاهم نامه به منظور صدور اسناد مالکیت برای روستاهای اوقافی و تهیه و اجرای طرح های هادی روستاهای دارای املاک وقفی منعقد شده است و بنیاد مسکن به عنوان دستگاه تخصصی در زمینه اجرای پروژه های عمرانی سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری لازم را انجام می دهد .
اکبرزاده گفت طی ۲۰ جلسه مشترک بنیاد مسکن و اوقاف و امور خیریه در سطح شهرستانها تعداد ۷۰ فقره پرونده تشکیل و در مرحله صدور سند تکبرگ میباشد. در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره اینکه حساب ۱۰۰ از جمله یادگارهای امام راحل است اظهار کرد: با گذشت زمان روز به روز به پویایی و ژرف اندیشی حضرت امام خمینی (ره) بیش از گذشته پی می بریم. حجت الاسلام و المسلمین علیزاده ادامه داد: ما در روستاها و شهرهای زیر ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت، مشکلاتی را داشتیم، بدین‌ معنا که مردم موقوفاتی را وقف کرده‌اند و باید به لحاظ احراز سند مالکیت تعیین تکلیف شوند. همچنین به دلیل اقتضائات زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باید تغییراتی به لحاظ فنی و مهندسی در روستاها و شهرها ایجاد شود و ما باید حق و حقوق واقف را حفظ کنیم که خوشبختانه تاکنون بسیازی از این مشکلات با همکاری بنیاد مسکن حل شده است. وی تصریح کرد: اراده قوی بین سازمان اوقاف و امور خیریه و بنیاد مسکن برای سنددار نمودن اراضی وقفی وجود دارد. گفتنی است در این جلسه در خصوص رفع مشکلات سند روستاهای وقفی و همچنین اراضی وقفی در محدوده طرح های هادی روستایی نیز تبادل نظر شد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.