×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
دفتر دوم کتاب جامع وصیت‌نامه شهدای گیلان رونمایی شد

به گزارش گیلان پیام،در حاشیه جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت که در استانداری گیلان برگزار شد،دفتر دوم وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان با حضور معاون تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران،استاندار و پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان رونمایی شد.
عبدالله پاکاری با اشاره به اینکه این کتاب شامل اسناد و آثار شهدا و ایثارگران استان گیلان است گفت:همواره یادآوری رشادت‌ها،حماسه‌آفرینی ها و معزز شمردن شهدا وظیفه ما است و درک واقعی راه و آرمان‌های شهدا باید تبیین شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با اشاره به انتشار دفتر دوم کتاب جامع وصیت‌نامه شهدای گیلان اظهار کرد:این دفتر دوم وصیت نامه کامل شهدای استان به تصحیح و تنظیم نسرین خالدی در ادامه همان حروف الفبای جلد اول است که وصیت نامه ۱۰۶ شهید استان را شامل می شود.
وی اظهار کرد:در دفتر اول این کتاب،مشخصات و وصیت نامه یکصدشهید درج شده است.
پاکاری افزود:دفتر اول «وصیت نامه کامل شهدای استان گیلان»به ثبت اطلاعات شهدا با نام خانوادگی حرف «آ» تا «اس»اختصاص داشت که با تصحیح و تنظیم دکتر کیانوش کیانی هفت لنگ به چاپ رسیده است.
گفتنی است،در کتاب «فرهنگ اعلام شهدای استان گیلان»در مجموع هفت هزار و ۳۱ شهید برای استان گیلان از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۹۰ ثبت شده است که در این بین هفت هزار و یک شهید مرد و ۳۰ شهید زن بوده اند./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.