×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
بازدید مشترک دادستان و سرپرست اداره حفاظت محیط زیست از تالاب بین المللی انزلی

به گزارش گیلان پیام، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی گفت ، عظیم نوحی دادستان این شهرستان روز یکشنبه ۱۷ اسفندماه ۹۹ در حاشیه بازدید میدانی از تالاب انزلی و پناهگاه حیات وحش سرخانکل اظهار داشت: دادستانی و مجموعه دادگستری شهرستان با تمام جدیت و توان حقوق زیست محیطی عامه مردم را پیگیری کرده و از اداره حفاظت محیط زیست انزلی در راستای احیا و حفاظت از تالاب انزلی حمایت خواهد کرد.
سید فرشید فلاح نیز ضمن همراهی دادستان در این بازدید، گزارشات دقیق و کارشناسی این اداره را جهت حفظ و احیای تالاب بین المللی انزلی ارائه داد.
وی احیا و حفاظت از تالاب بین‌المللی انزلی را مستلزم همفکری و پشتیبانی همه دستگاه‌های اجرایی و حمایت دستگاه قضا دانست و ادامه داد: وضعیت کنونی تالاب محصول اقدامات غیرکارشناسی و ناهماهنگی برخی از ارگان ها و دستگاه ها است و جهت احیا و حفظ تالاب بایستی از اقدامات انفرادی، جداگانه و غیرکارشناسی پرهیز شود.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بندرانزلی کاهش چشمگیر سطح آب تالاب را در سال های اخیر زنگ خطری برای خشک شدن تالاب دانست و اضافه کرد: مدیریت تالاب بین المللی انزلی نیازمند برنامه ای مدون و علمی است تا روند نابودی تالاب هرچه سریعتر متوقف شود.
وی همچنین با اعلام اینکه گیاه مهاجم سنبل آبی تهدید جدی برای بوم‌سازگان‌های آبی استان به ویژه تالاب‌های انزلی است، افزود: جمع‌آوری این گیاه مهاجم در بهبود شرایط زیستی تالاب انزلی موثر خواهد بود و فاز دوم جمع آوری این گیاه مهاجم اردیبهشت ماه سال آینده آغاز خواهد شد.
گفتنی است تالاب انزلی بعنوان یکی از زیست بوم‌های ارزشمند وطبیعی، مهار کننده سیل‌های ویرانگر، تعدیل کننده آب و هوای منطقه و زیستگاه گونه‌های زیادی از آبزیان، پرندگان و گیاهان است که سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب‌های بین المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.