×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

سرخط خبرها

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳
«مسؤولیت‌ها» افتخاری برای پذیرفتن خادمی مردم/ تأمین دارو و تجهیزات بیمارستانی مستلزم تلاش مضاعف است

به گزارش گیلان پیام، نشست هیئت‌ رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی-مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونین، مدیران ستادی و همچنین مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و بیمارستان‌ها به‌ صورت ویدیو کنفرانس در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.
هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان علاوه بر پرداختن به مسائل و مشکلات بیمارستان‌های الزهرا(س)، امام خمینی(ره) صومعه‌سرا و شبکه بهداشت این شهرستان، آیین تکریم و معارفه معاون غذا و دارو دانشگاه نیز برگزار شد.
دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست پذیرفتن مسؤولیت در نظام اسلامی را افتخاری برای خادمی مردم دانست و اظهار کرد: پذیرفتن مسؤولیت‌ها وظیفه وجدانی، اخلاقی و شرعی است و یکی از افتخارات ما این است که خادمی مردم را پذیرفته ایم.
وی با اشاره به اقدامات زیربنایی و روبنایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت، افزود: طی دو سال اخیر اقدامات قابل‌توجهی در جهت بهبود کیفیت و کمیت زیرساخت‌های بهداشت، درمان و آموزش در مقایسه با گذشته انجام‌شده که مرهون همراهی و تلاش مستمر و همه جانبه مسئوولان این دانشگاه بوده و تداوم این رویه نیز همچنان نیازمند همراهی و تلاش مضاعف است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در معاونت غذا و دارو، گفت: تغییر مدیریت در سازمان ها یک امر اجتناب ناپذیر بوده که هر سازمان برای پویایی و بالندگی به آن نیاز دارد. وی ادامه داد: اگر امروز مدیری تودیع و مدیر دیگر معارفه می شود، دلیل بر ضعف عملکرد آن مدیریت نیست بلکه سازمان برای حرکت رو به جلو نیاز تغییر و تحول دارد.
دکتر سالاری برنامه‌ریزی دقیق و منسجم برای تأمین و توزیع دارو و تجهیزات مراکز بهداشتی درمانی را از ضروریات بر شمرد و افزود: در شرایط خاص کنونی، تامین به موقع تجهیزات و دارو درحوزه‌های بهداشت و درمان، به‌ویژه بیمارستان‌ها بسیار حایز اهمیت است که تحقق این مهم مستلزم برنامه‌ریزی دقیق است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با اشاره به گذشت یک سال سخت در کشور، اظهار کرد: یک سال از شیوع ویروس وحشی کرونا در کشور گذشته و این کادر بهداشت و درمان بوده که جانانه در مقابل این ویروس منحوس ایستاده است.
وی با اشاره به آرمان‌گرایی جامعه اسلامی و تلاش برای تحقق ظهور منجی عالم بشریت، افزود: ما در جامعه‌ای حیات داریم که آرمان آن تلاش برای تشکیل حکومت جهانی و ظهور منجی است و این هدف غایی است که همه را برای خدمت به مردم آماده و مهیا می کند.
مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تاب‌آوری بالای ایرانیان به‌ویژه کادر بهداشت و درمان در بحران کرونا، خاطرنشان کرد: تلاش و جان‌فشانی کادر بهداشت و درمان در برابر ویروس منحوس کرونا در کنار تشدید تحریم‌ها بسیار قابل‌توجه بوده و اگر ذره‌ای از این بحران در کشورهای توسعه‌یافته تحمیل می‌شد به‌هیچ‌وجه یارای مقابله با آن را نداشتند.
حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به خطبه‌ای از امام علی(ع) در خصوص واگذاری مسؤولیت‌ها به افراد، گفت: بنا بر فرمایش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام واگذاری مسؤولیت‌ها به افراد نباید به‌عنوان طعمه قلمداد شود بلکه این مسؤولیت‌ها امانتی که در مدتی بر گردن آن‌ها نهاده شده است.
دکتر فیروز سرودی، معاون پیشین غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست ضمن تقدیر از همراهی همه‌جانبه هیئت‌رئیسه دانشگاه به ارائه گزارش عملکرد خود در دوران پذیرش مسؤولیتش در حوزه غذا و دارو به‌ویژه در بحران کرونا پرداخت.
دکتر سید مهدی موسوی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز ضمن تقدیر از اعتماد رئیس دانشگاه به وی به جهت واگذاری مسؤولیت غذا و داروی استان، خود را سربازی در نظام سلامت دانست و از تلاش مضاعف خود به جهت ارتقا و بالندگی حوزه غذا و دارو گیلان اعلام آمادگی کرد./انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید توسط تیم مدیریت در «گیلان پیام» منتشر می شود.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.